[Portforwarden] ik heb geportforward maar het werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MatthiWare

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2011
Hallo allemaal!
Ik heb het volgende probleem:

Router: D-Link DI-524

Ik moet port '43594' openkrijgen en laten doorsturen naar mijn 'private ip' op mijn thuisnetwerk. Ik heb vroeger al eens geportforward met dezelfde router. Maar sinds ik verhuisd ben krijg ik de poort niet meer open :(

Ik heb geprobeerd firewall + anti virus uit te schakelen zonder succes.
Het licht ook niet aan het spel want als ik het probeer met LogMeIn Hamachi werkt het wel. Maar dit is wel vervelend omdat iedereen die wilt spelen eerst de VPN moet joinen.

Ik heb eventjes een paar foto's erbij geplaatst:

Bewijs dat port open is:
1DFQV.png

Bewijs dat ik heb naar het juiste private ip stuur:
SPSXn.png

Bewijs dat poort nog steeds dicht staat [Beide TCP\UDP]
Fr7PJ.png

Alvast bedankt.

Je moet in ook de portforwarden in je lokale netwerk waar je de service draait je public is voor mensen waarmee je bijv wilt gamen. Na public kan je niet forwarden.

Je moet in ook de portforwarden in je lokale netwerk waar je de service draait je public is voor mensen waarmee je bijv wilt gamen. Na public kan je niet forwarden.

Hoe zou ik dit dan moeten doen?

Dit spel is een Server/Client spel [RSPS, RuneScape Private Server] die loopt via cmd -> die dan het .class bestand activeerd

alvast bedankt

lokaal ip waar de service draait(dus de pc een vast ip geven), dan poort nummer in het vak protocol type op both laten staan en activeren.

Vraag die van toepassing is: Staat er nu een (router)modem vóór de D-link?
Kun je makkelijk nakijken door in de D-link na te kijken of die op de WAN/Internet kant het Internet ip-adres 63.168.21.164 heeft of zo'n prive-adres (192.168.x.x of 172.x.x.x of 10.x.x.x)
[Natuurlijk kan dat WAN/Internet ip-adres niet 192.168.0.x zijn, want dat heeft de D-link al op zijn LAN kant.]
Is het zo'n prive-adres, dan staat er een routermodem voor, en dus moet ook daar geportforward worden (namelijk naar het WAN/Internet ip-adres dat de D-link heeft).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Vraag die van toepassing is: Staat er nu een (router)modem vóór de D-link?
Kun je makkelijk nakijken door in de D-link na te kijken of die op de WAN/Internet kant het Internet ip-adres 63.168.21.164 heeft of zo'n prive-adres (192.168.x.x of 172.x.x.x of 10.x.x.x)
[Natuurlijk kan dat WAN/Internet ip-adres niet 192.168.0.x zijn, want dat heeft de D-link al op zijn LAN kant.]
Is het zo'n prive-adres, dan staat er een routermodem voor, en dus moet ook daar geportforward worden (namelijk naar het WAN/Internet ip-adres dat de D-link heeft).

Tijs.

Staat er nu een (router)modem vóór de D-link?
ja, Motorola Surfboard Cable Modem, ik weet niet of het een (router) modem is maar wat ik wel weet is dat het een modem is.

Lan:
Lan is prive adress
YFvLv.png

Wan:
Mijn WAN is een prive adress
HPGeu.png

Het WAN ip-adres van de D-link achterhaal je niet in het tabblad Home zoals in het tweede schermafdruk getoond, maar in het tabblad Status.
Maar (gegeven dat een surfboard kabelmodem in het spel is) lijkt het me dan je in dat dat tabblad Status een Internet-adres aantreft (=63.168.21.164).

Mijn verhaal van eerder gaat dan niet op, want dan is de D-link de enige router in je netwerk. Hopelijk hebben anderen dan nog wat tips voor je.

EDIT: Toch nog een paar tips:
a. Weet zeker dat het serverprogramma dat moet luisteren op poort 43594 ook echt draait op de server-pc
b. Zet de firewall(s) tijdelijk uit op de server-pc en ook in de Dlink.
Test de verbinding daarna opnieuw.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan