Portforwarden van Sweex-router

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeemeeuw_5

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2005
Hallo!

Ik heb mijn XBOX360 aangesloten op onze Sweex-router. Er was gelijk een internetverbinding, en ik kon PGR3 ook meteen online spelen. Echter, al snel trad er bij dat spel een probleem op. Na wat speurwerk op verschillende fora kwam ik erachter dat er een paar poorten van de router opengezet moeten worden. Op de site van Sweex staat een pdf-gids over portforwarding: http://www.sweexeurope.com/media/manuals/LB000021_man_ned_portforwarding.pdf. In deze gids staat dat je om bij het configuratiescherm van de router te komen het volgens IP-adres in de adresbalk van IE moet typen: 192.168.2.1. Dan komen de problemen: als ik dat doe wordt het configuratiescherm niet gevonden. Hoe zorg ik ervoor dat dit wel gebeurt?

Groeten van Zeemeeuw

Doe eens het volgende als de router is aangesloten op je computer.
start
uitvoeren
type nu
cmd
dan een enter.
in het zwarte vlak type je
ipconfig /all
let op de spatie tussen de g en de /
dan geef je een enter.
Plaats dan de gevens eens hier.
niet bang zijn het zijn interne ipadressen die je hier gaat plaatsen dus daar kan niemand wat mee.

Hier is een screenshot van IP-config. Voor de duidelijkheid, het gaat er dus om dat ik in dat configuratiescherm van de router kan komen door het IP-adres ervan in de adresbalk te typen, zoals in de manual staat aangegeven.

Bijlagen

• ipconfig.JPG
    ipconfig.JPG
    54,2 KB · Weergaven: 56
type maar in je adres balk van ie 192.168.38.1

hoogst waarschijnlijk heb jij dit nummer ooit zelf eens ingevoerd.
het is namelijk geen standaard nummer.

maar suc6 ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan