portforwarding in zyxel-router lukt niet met firewall aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

juana maria

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Beste mensen,

Ik kom er niet uit.. Ik probeer een poort open te zetten in mijn router voor utorrent, om de down- en upsnelheid te verbeteren. Heb alles gedaan volgens portforward.com maar de poort gaat niet open.
Er staat iets niet goed ingesteld in de router, want als ik diens firewall uitzet doet hij het perfect. Maar dat wil ik niet.
Iemand ervaringen/ideeen/geniale oplossingen?

router: ZyXEL P-2602R-D1A
firewall in Windows staat uit
firewall in McAfee staat aan, met de juiste poort open.

Alvast bedankt voor de hulp!

zet eerst die mcafee firewall maar eens uit.
Vervolgens, waarom gebruik je de Upnp optie niet?
Je router ondersteunt dit, evenals uTorrent.

Hi Nire,

Bedankt voor je reaktie. Maar het probleem zit 'm volgens mij niet in de McAfee firewall, die staat goed ingesteld. Zoals ik al zei: als ik de firewall van de router uitzet, werkt alles perfect.

En UPnP gebruiken...? Heb op verschillende plekken gelezen dat dat niet erg veilig is.

Ik denk dat ik iets in mijn router verkeerd heb staan maar ik weet niet wat..

Groetjes

Zoals ik al zei: als ik de firewall van de router uitzet, werkt alles perfect.
Je moet ook een nieuwe rule aanmaken in de firewall. Had je dat ook gedaan?
Zodat de firewall weet dat die poorten niet geblokkeerd moeten worden.

Hi Frisian,

Een late reaktie want ik was een paar dagen weg. Maar jij hebt waarschijnlijk mijn fout ontdekt..
Want ik heb een rule aangemaakt in Network>NAT>Port Forwarding, volgens portforward.com.
Maar ik zie nu dat er in het firewall-gedeelte inderdaad ook rules aangemaakt kunnen worden... Alleen heb ik daar nog geen handleiding voor gevonden en weet ik niet hoe ik die rule moet aanmaken...:o
in LAN to LAN / Router?
of in LAN to WAN?
of in WAN to LAN?
of in WAN to WAN / Router?

En dan nog de rule zelf.. Heb er maar een screenprintje bijgedaan, ik snap niet wat ik daar allemaal moet invullen...

Jij wel?
Alvast bedankt voor je reaktie!

Bijlagen

• screenprint firewall-rules aanmaken gecomprim..jpg
    screenprint firewall-rules aanmaken gecomprim..jpg
    52,8 KB · Weergaven: 90
Hoi Juana,

Inderdaad naar security, firewall en dan rules.
Packet Direction is WAN>LAN en klik op add.
Selecteer bij destination adres aan de rechterkant any en klik op delete.
Selecteer aan de linkerkant single adres, vul daaronder je IP adres in en klik op add.
Bij service ga je naar custimized services, selecteer 1, vul iets in bij service type (torrent ofzo), vul bij from en to je poortnummer in wat je gebruikt voor torrentprogramma, klik op aply en klik op ok.
Als je terug bent bij de ruleeditor selecteer je de service die je net aangemaakt hebt en klik je op add. Verwijder any UDP en any TCP uit de rechter kolom.
Klik dan op aply en je bent klaar.

Ik heb hem trouwens uitgeschakeld en gebruik NAT forwarding en een software firewall.

Gr.J

Ik was helaas ook niet eerder in staat om te reageren maar ik zie dat ASDTEK je vraag al prima heeft beantwoord. :)

Hi Frisian en ASDTEK,

Dank voor jullie reacties, super dat er hier zulke behulpzame mensen zijn!
In eerste instantie lukte het niet, alle aanwijzingen van ASDTEK ten spijt. Toen heb ik op security>firewall>general de packet direction van WAN to LAN gewijzigd van drop naar permit. Daarmee doet ie t wel. Maar iets zegt me dat ik nu gewoon alle poorten opengezet heb, en dat dat op hetzelfde neerkomt als de hele firewall uitzetten.. Klopt dat? Ik ben echt zo'n computerkluns..

Heb nu in elk geval wel alle 5 seizoenen van Lost binnen kunnen halen ;-)

Super! Nu is het inderdaad gelukt. Heel erg bedankt voor jullie hulp Frisian en ASDTEK!! :thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan