Portforwarding lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenannn

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Berichten
5
Hallo allemaal,


Ik heb een probleem met poorten open zetten. Ik heb internet van telfort en adsl modem ik weet niet of dit ook router is. Hiernaast heb ik ook nog een wireless router van d-link dir 635. Via google heb ik site gevonden en tut gevolgt om portforwarding te doen. Daar heb ik gelezen dat ik een static adress moet activeren ofzo. Dit heb ik gedaan door op mijn netwerkkaart handmatig dns servers in te typen en dat ip adress en bijbehoren. Vervolgens maak ik op dlink router ook poorten open in deze zin wou ik poort 45000 open maken TCP en UDP. Dit sla ik op. Wanneer ik bitcomet opstart geeft die nog steeds de blocking mijn ip adress. Maar een ip adress die hierstaat bij bitcomet is andere dan mijn normale ip adress deze begint met 82.170 ** ** ** . Kan iemand mij helpen en misschien paar tips geven? ALvast bedankt.

M.v.g.


Kenan
 
heb je firewalls of dergelijken aan staan?

je ip adres is nu dus static? heb je nog wel internet?

bitcomet geeft dus een ander ip adres aan dan dat jij hebt wil je dus zeggen?
 
ik heb wel internet.. ik ben achter gekomen wat probleem is alleen het lukt nog steeds niet :$. Modem die ik heb is ook een router. zijn ip adres is 192.168.1.254 deze heb ik verandert in 192.168.1.1. Nou ik dacht als ik mijn andere router dus die d-link als accespoint gebruik gewoon voor wireless moet het goed komen. Ik verander ip adress in mijn d-link router naar 192.168.1.10 ik zet ze in zelfde range en ik disable hier dhcp server(wel laat ik deze aan op mijn modem). De internet kabel zet ik vervolgens in d-link in een LAN poort geen WAN. Vervolgens doe ik bij command dat ipconfig release en renew maar dan krijg ik helemaal andere ip adres ik krijg 192.243.196.1 ofzo .. hierna reset ik de boel en begin ik weer opnieuw :(.. Wat doe ik tog fout? oo btw ik heb bij netwerk kaart weer op automatisch ip adress toekenen gedaan.
 
router 2 (acces point) moet vooraf geconfigureerd zijn voordat je deze in je netwerk hangt.

deze moet trouwens een ander ip adres krijgen als router 1. wss ontstaat er nu een conflict omdat ze beide 192.168.1.1 hebben.
 
de modem(router) die heeft ip adres 192.168.1.1
De router(d-link) heb ik eerder geconf. met adres 192.168.1.10 ze zitten in de zelfde range maar dat hoort ook zo tog ?
 
yup dat hoort zo.

mss had je beter een statisch ip adres kunnen houden is ook makkelijker en vereist voor poorten forwarden.

hmm wat staat er precies als je ipconfig /all doet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan