Portforwarding Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jefurii

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Hey,

Ik zit al een behoorlijk tijdje bezig met men router te portforwarde, maar het is me echt nog nooit gelukt:S.

Eerst ga ik meestal naar mijn standaard gateway, die vul ik in in mijn adresbalk
en kom ik daar en krijg ik dit

Dan ga ik dus naar Aplications & Gaming en dan naar portrange forward en krijg ik dit

Je ziet dat ik dus wil hoste voor teamspeak en warcraft 3 want me dus nog nooit is gelukt,
het zijn de goede poorten dat weet ik wel:S

Vervolgens dacht ik dat ik misschien mijn modem ofzo ook moet forwarde, dus ik keek tussen de lijst bij portforward en daar stond hij tussen de routers. Maar als ik dus erop klick, krijg ik een heel andere lay-out. Toch had ik het geprobeert, ik kwam er btw in met 62.251.26.137, dat is een extern IP als het goed i:P.

Ik weet echt niet wat ik nu nog moet doen:S, windows firewall enz staan ook uit

Alvast bedankt

beetje dubbelop allemaal.

je modem is ook een router!

je heb nu twee routers achter elkaar staan,
in principe moet dat wel gaan met deze router (linksys) maar dan moet je wel bij tabblad:
advanced routing de goede optie aanzetten. {{ik dacht routing}}

andere optie is om je router een ip nummer te geven (wat ie nu heeft ziet er goed uit) en dan de dhcp server uit te zetten zodat je het ip adres van de thomson krijgt.

daarna hoef je alleen nog de poorten in de thomson open te zetten en niet meer in de linksys.

ik heb verder geen ervaring met twee routers achter elkaar!!

Je kan ook je tweede router (de linksys) in een DMZ steken op de eerste router (de thomson). Staan in de Thomson gelijk alle pooten open naar de linksys.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan