Portforwarding problemen (ik kom er echt niet uit)

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielssinke

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2003
Berichten
32
Hoi Mensen,

Ik heb nu meerdere malen geprobeerd poorten open te zetten voor emule,utorrent en nu ook de Blizzard downloader maar zonder succes.

Ik heb de tutorials gevolgd van blizzard zelf (de norton antivirus firewal en router guides) en de guides van portforward.com zelf. Ik heb ze gevolgd tot op de letter maar het gaat telkens fout bij een ding.

Dit is namelijk als ik mijn internet connectie een statisch ip wil geven en ik hier de gegevens moet invullen die ik heb opgevraagd via ipconfig/all ik maar 1 DNS adress heb en via beide guides geven ze aan dat ik er 2 in moet vullen. Ik heb de DHCP adres er ingevuld maar aangezien ze het zelfde zijn krijg ik een error.... ik heb hem hierbij maar leegelaten.

Dan moet ik verder naar mijn routerlogin (Netgear wgr614) waar ik hem nog steeds op dynamic ip heb staan bij basic settings.. Hier moet ik op port forwarding klikken en de aangegeven ports forwarden naar het ip adres dat ik heb ingevuld bij mijn connectie(en wat er stond na ipconfig/all). na het doen van deze actie en op add te klikken krijg ik de error :
Port conflict with other service.

Ik heb al wel eerder bij de pogingen om de poorten van emule open te zetten wel custom services kunnen adden maar toen deed het alsnog niks... nu kan ik dus helemaal niks meer toevoegen en snap er niks meer van.

Ik ben sirieus helemaal de weg kwijt en hoop dan ook dat iemand mij kan helpen met dit probleem want ik word er sirieus beetje depri van.

Met vriendelijke groet,

Niels Sinke
 
Hoi !

Tja, als je een dynamisch IP-adres hebt kun je geen port forwarden !

Dat staat toch duidelijk in www.portforward.com ?


Dus eerst een statisch IP-adres instellen !


Greetz,

Harry.
 
bedankt voor de reacties maar volgens mij begrijp of ik het niet of jullie mijn vraag niet.... Ik kan wel een statisch ip aangeven via xp bij mijn internet connectie... behalve dat ik maar 1 DNS server ip adres heb gaat alles goed. Als ik later opnieuw opstart en weer ipconfig doe dan zie ik daar ook het ip adress staan dat ik heb aangegeven bij mijn internet connecties.

Mijn router daaraantegen staat op dynamic ip maar in de site die jullie hebben aangegeven( ik had al geschreven dat ik daar meerdere keren guides heb gevolgt zelfs voor mijn type router) slaan ze dit stuk meteen over en gaan ze gelijk naar portforwarding kopje.

Ik zou geen idee hebben of dit dynamic ip ook moet veranderen of dat de router een eigen ip adres heeft en die dus poorten kan doorvoeren naar de statische ip adressen in het netwerk(lijkt me zo te werken)

Elke hulp is welkom.
 
Is het niet zo dat op de achterkant van je router z'n ip adres staat 192.168.1.1 ?
 
Je router zelf zal altijd intern op een vast ip-adres staan, en geeft dynamische ip-adressen uit. Aan de kant van internet zal hij vrijwel altijd op dhcp/dynamisch moeten staan. Er zijn maar weinig providers die je een vast ip-adres geven namelijk.

Portforwarding kan trouwens ook met een dynamisch ip-adres, maar dat is niet zo handig, aangezien die kan wijzigen ;) Dat er maar 1 dns-server ingevuld is, is op zich ook wel logisch, dat is ongetwijfeld je router. Persoonlijk zou ik daar altijd die van je provider invullen. Maar over het algemeen voldoet die van je router ook wel.

Als hij zegt dat de service al gebruikt wordt, moet je kijken of die regel naar het juiste interne ip-adres verwijst. Anders moet je dat dus aanpassen of verwijderen, lijkt me dat er wel ergens een opsomming staat. Heb zelf geen ervaring met deze router, maar over het algemeen is het allemaal vrijwel hetzelfde.

Maar ik begrijp dat je ook een firewall hebt? Je hebt daar de poorten ook opengezet? Zodat ze van buitenaf gebruikt mogen worden? Een firewall probeert dat juist namelijk ten alle tiijden te voorkomen ;)

Succes
 
Bij vaste ip adressen op de computer, dient met de dhcp server in de router uit te schakelen, en een range in te stellen, welke vaste ip adressen er gebruikt mogen worden.

Ook kun je in de router de isp dns adressen ingeven, dan kun je bij de eigenschappen van de netwerkkkaart, in de eigenschappen van de tcp/ip internet, daar het ip adres van de router ingeven, zo ook als gateway, die dns adressen mogen ook weer die van de isp zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan