Portforwarding UPC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henri1954

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Hoi,
heb een nieuwe UPC modem/router 7200.
Ik had een Sitecom.
Ik wil voor een IPcam de juiste poort openzetten.
Op de Sitecom was dit vrij simpel.
Nu krijg ik op de UPC router het volgende beeld. (zie afbeelding)

Stel dat ik mijn Ipcampoort op 7250 wil openzetten. Hoe voer dan deze waarden in op de UPC router, gezien er een "openbare port" en een "doelport" staat.

Dus wat moet er bij de openbare staan en wat bij de doelport.

gr Henri
Portforwarding1.jpg

Probeer eens 0.0.0.0 (vanaf elke plek) voor de openbare poort en voor de lokale moet je het ip adres v/d pc waar het heen moet, bijv 192.168.1.4 maar het MOET jouw nummers zijn, dus met ipconfig /all opzoeken (of bij eigenschappen vd verbinding)

@andre@home: Voor het lokale adres moet het natuurlijk het ip-adres worden ingevuld dat de ipcam heeft, niet het ip-adres van de pc/laptop.

@TS: Het lijkt het mij dat je het volgende moet doen:
Openbare port range: 7250
Doel IP-range: <ip-adres van de ipcam>
Doel port range: 7250
Protocol: TCP

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi,

zoals dnties voorstelde heb ik het geprobeerd. Dan krijg ik de melding "de wijziging kon worden doorgevoerd".
Vervolgens ingevoerd:

Openbare port range: 7250-7350
Doel port range: 7250-7350

Dit omdat er om een range gevraagd wordt. Dit pikt ie wel, maar dan gebeurd er verder niks.

gr Henri

'Dan gebeurt er verder niets', daar kunnen we hier op het forum weinig uit afleiden.

Maar goed:
a. Luistert de ipcam wel op een van de poorten 7250-7350 ?
b. Heb je de portforwarding al getest via het testen van de juiste poort (vanaf je thuisnetwerk) op http://www.canyouseeme.org ?
c. Heeft de ipcam een vast ip-adres of een via DHCP toegewezen adres? Indien vast toegekend, wel opgelet de standaardgateway goed in te stellen? (moet zijn dezelfde standaardgateway als de andere computers/laptop hebben, dus moet het LAN ip-adres van je router zijn).

Tijs.

Overigens, toevoeging: Als je slechts 1 poort wilt portforwarden, vul dan de het poortnummer 2x in, met een - ertussen. Dus dat het begin en het einde van de poort-reeks hetzelfde poortnummer is.
Zie ook hier, waar poort 80 als voorbeeld wordt gebruikt.

Wordt dan dus (als de ipcam op poort 7250 luistert):
Openbare port range: 7250-7250
Doel port range: 7250-7250

Tijs.

Hallo,
ik heb net nog even de boel (modem UPC en Router Sitecom) teruggezet om een print te maken van de Sitecomrouter.

Dit werkte meteen als vanouds perfect. Als ik dus deze waardes invoer in de nieuwe UPC 7200, dan zie in de IPcam niet in mijn eigen netwerk en niet via www.

gr HenriPortforwarding1.jpg

Dat is niet raar: JE IP-CAM KRIJGT EEN ANDER IP-ADRES VAN DE UPC ROUTER DAN VAN DE SITECOM.

Oftewel: Ga in de UPC router kijken welk ip-adres je ip-cam dáár gekregen heeft!
Kan (zie pagina 31 van deze handleiding) in de UPC router worden nagekeken onder:
Tabblad BASIS en dan in de linker marge klikken op: DHCP CLIENT DEVICES

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik geef het op. Ik gebruik nu het UPC-modem en m'n eigen router weer. Werkt als vanouds.

In ieder geval bedankt voor de hulp.

gr Henri

Tsja, als het nu 'als vanouds werkt' dan lijken me een van beide (reeds eerder aangegeven) redenen de oorzaak:
a. Indien IP-cam op DHCP / Automatic ip address staat: Niet nagekeken welk ip-adres dat dan is (zie posting #9) en dus de portforwarding verkeerd ingesteld op de UPC routermodem.
b. Indien vast toegekend: Vergeten dat de UPC routermodem een andere ip-reeks gebruikt dan de de Sitecom, dus dat het vaste ip-adres in de reeks moet liggen van de UPC routermodem (niet die van de Sitecom). Bovendien (mogelijk) vergeten om in de ip-instellingen van de IPCAM de standaardgateway goed in te stellen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan