Portforwarding voor uTorrent

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winterwonder

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Beste mensen,

Hele tijd geleden gebruikte ik eMule, had toen ook de goede TCP/UDP poorten geforward. Alles netjes in de NAPT instellingen gezet en een High ID. Nu doe ik hetzelfde weer, werkt het niet. Daar gaat het nu even niet om maar om uTorrent (eigenlijk vergelijkbaar, het gaat hier om portforwarden).

Ik heb een Thomson-Alcatel Speedtouch 510. Om de poorten te forwarden heb ik een statisch IP-adres nodig, dat heb ik dan ook aangemaakt (10.0.0.xx). Nu dus het verhaal over het portforwarden.
In uTorrent heb ik gewoon 1x op Random Port geklikt en er kwam 50241 uit. Deze heb ik gebruikt. Dus ik ga naar http://10.0.0.138 -> Advanced -> NAPT. Daar maak ik een nieuw TCP en UDP poort aan met deze specificaties:

TCP/UDP
Inside IP: 10.0.0.xx
Outside IP: 0.0.0.0
Inside Port: 50241
Outside Port: 50241

Daarna nog een regel in mijn Sygate Personal Firewall gemaakt om de poorten 50241 in TCP en UDP toe te staan. Nog werkt het niet, wat moet ik doen? Heb meerdere malen de hele guide op portforwarding.com doorgelezen en die test gedaan op http://www.utorrent.com/testport.php?port=poorthierinvullen (in mijn geval dus 50241) en nog werkt het niet. Wie kan mij helpen?

Gevraagde specificaties in de sticky:
ADSL
Windows XP Home SP1
Sygate Personal Firewall
Thomson-Alcatel Speedtouch 510
Geen wireless

N.B. Het ligt niet aan uTorrent ofzo, eMule werkt ook niet zoals eerder vermeld. Het algemene portforwarding werkt gewoon niet?

Laatst bewerkt:
Heb je al eens geprobeerd wanneer je je eigen Firewall uitschakelt ?
Check eens of je windows firewall (standaard in windows) niet aanstaat, indien dit zo is, even uitzetten, of poort bij uitzondering toevoegen.

Controleer even of dit werkt.
Ik heb namelijk de zelfde router als jou en geen probleem met het forwarden van utorrent poort.

Eigen firewall uitschakelen werkt niet.
Verder zie ik nergens mijn Windows Firewall staan? Ook niet bij Configuratiescherm staat hij niet en heb de PC doorgezocht met zoekfunctie en kan hem nergens vinden?

Verder vind ik het heel raar dat ik eerst wel poorten open kon zetten in de router, en nu doe ik het precies dezelfde manier want ik had alle poortgegevens op papier gezet en nu dezelfde handeling uitgevoerd en nu werkt het niet.

Denk je niet dat nij Outside IP je echte IP nummer moet staan en geen 000000

Moet daar persé je eigen IP staan? Je bedoelt het extern ip-adres dus? Die je van sites als whatismyip.com ofzo haalt?
Want ik heb meerdere malen gehoord dat 0.0.0.0 ook gewoon werkt. Het werkte eerst ook daarmee maar ik test het nu even!

Ik heb dus de 0.0.0.0 vervangen door 85.150.xxx.xx (mijn extern IP) Nu staat er achter de TCP poort:

State: SYN_RECV (eerst stond hij op None)
Type: Stat (eerst stond hij op Temp)

Bij de UDP poort staat:

State: UDP
Type: Stat

Echter was het na het instellen dat achter de TCP poort bij State: LISTEN stond. Daarna veranderde dit weer in SYN_RECV.

EDIT: Door 0.0.0.0 te veranderen in mijn extern IP is het gelukt! Het duurde even voor de router om het te verwerken maar de poort is OPEN!
Bedankt allen voor de hulp!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan