PortForwart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martinke123

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2014
Ik heb een probleem met PortForwarden.
Als ik iets PortForward lukt dit niet. Mijn IP of IP4 veranderen verhelpt dit probleem niet.
Mijn provider is: Ziggo
Mijn routernaam is:SweexLW310V2
mijn router type is: Sweex Wireless 300N Router

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want mij lukt het niet om te portforwarden.

Je hebt 2 routers, en die heb je achter elkaar geschakeld: Die van Ziggo en die van Sweex. Dat betekent (TENZIJ je de Ziggo in bridging modus hebt gezet, waar ik niet vanuit ga) dat je ook 2x moet portforwarden:
i. Op de Ziggo router naar het WAN ip-adres van de Sweex. [Log eerst in op de Sweex en kijk welk Internet/WAN ip-adres die van de Ziggo router heeft gekregen. Dat kun je op de System Status pagina zien, als WAN IP. Dat is het ip-adres waar je in de Ziggo router naar moet portforwarden.]
ii. Op de Sweex router naar het ip-adres van je pc/server.

Ondersteuning Sweex: hier
Sweex NL handleiding: hier

Tijs.

Je hebt 2 routers, en die heb je achter elkaar geschakeld: Die van Ziggo en die van Sweex. Dat betekent (TENZIJ je de Ziggo in bridging modus hebt gezet, waar ik niet vanuit ga) dat je ook 2x moet portforwarden:
i. Op de Ziggo router naar het WAN ip-adres van de Sweex. [Log eerst in op de Sweex en kijk welk Internet/WAN ip-adres die van de Ziggo router heeft gekregen. Dat kun je op de System Status pagina zien, als WAN IP. Dat is het ip-adres waar je in de Ziggo router naar moet portforwarden.]
ii. Op de Sweex router naar het ip-adres van je pc/server.

Ondersteuning Sweex: hier
Sweex NL handleiding: hier

Tijs.

Het probleem is dat ik geen 2e router heb? ik heb alleen een modum en een router.

Geef ons eens het WAN ip-adres van de Sweex (zoals in stap i van mijn eerste posting)? Als dat een publiek ip-adres is, dan is het Ziggo apparaat inderdaad alleen een modem (danwel een routermodem die in bridging modus staat, wat effectief hetzelfde is).

Tijs.

geef ons eens het wan ip-adres van de sweex (zoals in stap i van mijn eerste posting)? Als dat een publiek ip-adres is, dan is het ziggo apparaat inderdaad alleen een modem (danwel een routermodem die in bridging modus staat, wat effectief hetzelfde is).

Tijs.
wan ip 84.24.232.71

Ok, dan heb je helemaal gelijk: Het Ziggo apparaat is alleen een modem. Je hoeft dan alleen in de Sweex te portforwarden.
Je mag het vorige bericht van je aanpassen, zodanig dat je het ip-adres verwijdert (voor je veiligheid).

Ok, in de Sweex moet je in de sectie Virtual Server zijn. Als je inderdaad daar aan de slag bent gegaan, doe een schermafdruk van wat je daar hebt ingesteld.

Tijs.

Ok, dan heb je helemaal gelijk: Het Ziggo apparaat is alleen een modem. Je hoeft dan alleen in de Sweex te portforwarden.
Je mag het vorige bericht van je aanpassen, zodanig dat je het ip-adres verwijdert (voor je veiligheid).

Ok, in de Sweex moet je in de sectie Virtual Server zijn. Als je inderdaad daar aan de slag bent gegaan, doe een schermafdruk van wat je daar hebt ingesteld.

Tijs.

http://gyazo.com/ec1d82611f1e17d5ec324c9284aa0b8b

Ok, ik zie dat het om MineCraft server gaat.
a. Heb je in server.config wel het ip-adres ingesteld op 192.168.31.101 ?
b. Heeft je minecraft server op dit moment inderdaad 192.168.31.101 als ip-adres?
c. Staat je minecraft server wel aan? (en natuurlijk ook je minecraft server software)?
d. Je kunt de instellingen (bij bijna alle thuisrouters) NIET testen met het publieke ip-adres. Ga (vanaf je minecraft server) naar http://www.canyouseeme.org en test op poort 25565. Natuurlijk moet dan wel alles bij a. t/m c. kloppen.
e. Krijg je bij canyouseeme.org de melding dat de poort toch dicht staat, dan zul je alle firewalls op de minecraftserver moeten afsluiten óf zodanig instellen dat poort 25565 inkomend is toegestaan op zowel TCP als UDP.

Tijs.

Ok, ik zie dat het om MineCraft server gaat.
a. Heb je in server.config wel het ip-adres ingesteld op 192.168.31.101 ?
b. Heeft je minecraft server op dit moment inderdaad 192.168.31.101 als ip-adres?
c. Staat je minecraft server wel aan? (en natuurlijk ook je minecraft server software)?
d. Je kunt de instellingen (bij bijna alle thuisrouters) NIET testen met het publieke ip-adres. Ga (vanaf je minecraft server) naar http://www.canyouseeme.org en test op poort 25565. Natuurlijk moet dan wel alles bij a. t/m c. kloppen.
e. Krijg je bij canyouseeme.org de melding dat de poort toch dicht staat, dan zul je alle firewalls op de minecraftserver moeten afsluiten óf zodanig instellen dat poort 25565 inkomend is toegestaan op zowel TCP als UDP.

Tijs.

http://gyazo.com/5dcdb703c2a768b9c2aac5abf6103a0b dit heeft allemaal niet gewerkt dus ik weet ook niet wat ik fout doe.

Lijkt mij dat je dan toch op de Minecraft server pc moet gaan kijken. Mogelijk staat er toch een firewall nog aan, is er een ander ip-adres, staat MineCraft server zo ingesteld dat hij alleen lokale pc's accepteert.
Kijk vooral in server.config naar de volgende instellingen:
server-port=25565
port=25565
server-ip=192.168.31.101
online-mode=true
max-connections=5
public=true

Als je wat wijzigt in server.config, dan moet je de MineCraft server software ook opnieuw starten.

In ieder geval lijkt de portforwarding zélf goed te staan.

Tijs.

Lijkt mij dat je dan toch op de Minecraft server pc moet gaan kijken. Mogelijk staat er toch een firewall nog aan, is er een ander ip-adres, staat MineCraft server zo ingesteld dat hij alleen lokale pc's accepteert.
Kijk vooral in server.config naar de volgende instellingen:
server-port=25565
port=25565
server-ip=192.168.31.101
online-mode=true
max-connections=5
public=true

Als je wat wijzigt in server.config, dan moet je de MineCraft server software ook opnieuw starten.

In ieder geval lijkt de portforwarding zélf goed te staan.

Tijs.

Dit alles wilt nog steeds niet werken.

Ok, ik wil bij uitzondering wel bij je meekijken op de MineCraft server via Teamviewer Quicksupport
Log in op je minecraft server en kom vanaf die server op de Helpmij chat, zodat je via privé bericht aldaar de ID en Password van TeamViewer kunt doorgeven.
Voorbeeld: Stel het ID is 652 389 451 en het password is 9056 dan (in de chat ingeven):
/to dnties 652 389 451 9056

Tijs.

Sweex is een ramp mbt port forwarding....
Normaal moet je in een router en een poort open zetten en ook nog forwarden....
Sweex beweert dit in 1x te doen.... maar doet dit blijkbaar niet goed...
Die keer dat ik er een gekocht had... kreeg ik te horen van de helpdeks: "u bent niet onze doelgroep..." :evil:
Tja... waarom zet je dan port forwarding in de manual .... :o

Ik zou hem dus terugbrengen/terugsturen: doet niet wat beloofd wordt...
Heb ik ook gedaan.

a. in de Sweex router zijn 2 opties m.b.t. portforwarden: als single port en als port range. Uiteindelijk hebben we alleen port range laten staan, dus niet beiden ingesteld (zou mogelijk conflicteren met elkaar).
b. een of andere vage beveiligingssoftware gedeïnstalleerd (zal waarschijnlijk niet de reden zijn geweest waarom het niet werkte, maar wel vage software, dus uitsluiten kan ik het niet).
c. Poort-uitzonderingen in Windows Firewall gemaakt, maar dat was niet genoeg. Hierna nog een geavanceerde instelling van de Windows Firewall aangezet, en toen werkte het.

PS: Als je ook over Hamachi bereikbaar wilt zijn, dan moet je in de server.properties de ip-adres= regel het ip-adres weghalen en de MC server software opnieuw starten.
Dan luistert de MC server op beide ip-adressen (zowel het hamachi ip-adres als 192.168.31.107).

Tijs.

Laatst bewerkt:
a. in de Sweex router zijn 2 opties m.b.t. portforwarden: als single port en als port range. Uiteindelijk hebben we alleen port range laten staan, dus niet beiden ingesteld (zou mogelijk conflicteren met elkaar).
b. een of andere vage beveiligingssoftware gedeïnstalleerd (zal waarschijnlijk niet de reden zijn geweest waarom het niet werkte, maar wel vage software, dus uitsluiten kan ik het niet).
c. Poort-uitzonderingen in Windows Firewall gemaakt, maar dat was niet genoeg. Hierna nog een geavanceerde instelling van de Windows Firewall aangezet, en toen werkte het.

PS: Als je ook over Hamachi bereikbaar wilt zijn, dan moet je in de server.properties de ip-adres= regel het ip-adres weghalen en de MC server software opnieuw starten.
Dan luistert de MC server op beide ip-adressen (zowel het hamachi ip-adres als 192.168.31.107).

Tijs.

Nog bedankt voor het helpen!!

Tot je dienst.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

@andre: Bedankt voor het compliment. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan