• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

portpolio optimalisatie in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miravdm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2021
Ik heb een vraag ivm een schooltaak. Ik heb een investor met een gegeven risicovoorkeur. In het ideale geval kiest deze investor ervoor om te leveragen, maar nu is gegeven dat leveraging niet is toegestaan. Hiervoor moet ik berekenen welke portfolio deze investor zou kiezen op de efficiënt frontier. Daarbij dus deze vraag: hoe bereken ik in excel de portfolio die een investor met een gegeven risicovoorkeur zal verkiezen indien leveraging niet is toegestaan.

IMG_8231 2.PNG

Ik hoop voor je dat er bedrijfskundigen hier aanwezig zijn want je spreekt voor mij in raadsels en jargon.

Een opmerking alvast: met een plaatje kunnen we hier niets, het is geen photoshop forum. Dus: plaats een Excelvoorbeeldje. Geef aan wat je hebt en wat je voor een aantal rijen/kolommen als uitkomst verwacht (handmatig), en waarom. Dan kunnen wij meedenken over eventuele formules, scripts, queries, etc.

ik denk ook eerder dat dit geen excelvraag is, maar een vraag van hoe interpreteer ik een grafiek.
En die grafiek is chinees voor mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan