• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Portrait en Landscape

Status
Niet open voor verdere reacties.

emiel79

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2007
Hallo,

ik wil een excel sheet maken bestaande uit 2 pagina's. Welke direct na elkaar (dus in 1 document) afgedrukt en opgeslagen kunnen worden. Het moeten dus niet 2 worksheets zijn.
De eerste pagina wil ik Landscape opslaan. Hier heb ik namelijk meer gegevens in de breedte. De 2e pagina wil ik juist portrait opslaan. Hier heb ik meer lengte nodig.
Volgens mij moet dit wel kunnen, maar is het geen standaard instelling.

Oja, het gaat om Excel 2003.

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

mvg,.

Emiel Brinkman

Hallo Emiel
Vlgns mij kun je niet zomaar pag 1 portrait en pag 2 landscape printen.
Ik heb het één keer nodig gehad en heb er voor gekozen de tekst van de 2e pagina 90 graden te laten draaien en zodoende had ik beide pagina's als portrait.

Waarom in één blad.
Maak er gewoon twee bladen van. (in een werkmap)
Bestand afdrukken, hele werkmap, voorbeeld.
Met instellen doe je blad een staand en 2 liggend
Klaar

laatste optie is niet mogelijk.
Dit moet door verschillende mensen gebruikt worden. Wanneer het alleen een formulier voor mijzelf was, is het geen probleem.
Het betreft een inschrijfformulier voor een internationaal evenement. Dus moet ook gebruikt kunnen worden in verschillende landen (UK, Duitsland en Belgie) en door mensen die niet echt handig zijn met Excel.

Die mensen moeten het eenvoudig kunnen invullen. Ze kunnen wel aardig auto-rijden. Maar computers is nog een heel ander verhaal....

===

Ik zit er aan te denken dit in Word te gaan maken. Ook mogelijkheid tot tabel en daar is er wel een mogelijkheid om 1e pagina en 2e pagina verschillend af te drukken.

====

Maar als er mensen zijn die het weten... hoor ik het natuurlijk graag.

groet,.

Emiel.

Hi Emiel,

Volgende code drukt je 1ste blad op Landscape, en het 2de blad op Portrait.

Groeten,

Joske

Code:
Sub Pr_Hor_Pr_Ver()
    ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = ""
    With ActiveSheet.PageSetup
        .Orientation = xlLandscape
    End With
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut From:=1, To:=1, Copies:=1, Collate _
        :=True
    ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = ""
    With ActiveSheet.PageSetup