Ports blijven dicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

-ThePriest-

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2004
Mijn ports worden niet door gestuurd. Ze staan op de modem en op de router open. Ik heb al verschillende combinaties van IP adressen geprobeerd, ook van modem naar router die naar pc gaat.
Het gaat om poort 80 voor een web server. Maar als ik mijn IP adress probeer te benaderen dan krijg ik : "Internet Explorer cannot display the webpage".

Ik heb ook al een poort scan uitgevoerd waarin bleek dat poort 80 gewoon gesloten was...
Secure
80 (HTTP)

This port is completely invisible to the outside world.

Dit is vreemd aangezien router en modem forwarden.
Firewalls staan uit, zowel op de router als op de pc

Iemand een idee?

PC draait winXP SP2 Home.
Modem is een Thomson Speedtouch 510i
Router een SMC WBR14G2 EU

Grtz, Peter

probeer eens :80 achter je ip adres te zetten en kijk of je er dan wel bij kunt komen.
Welke web server software gebruik jij?
poort 80 is de standaard poort om verbinding te kunnen maken met het www
je zou ook nog kunnen proberen om poort 8080 aan je webserver te koppelen.

Hallo -ThePriest-,

Allereerst moet je even kijken of het modem in bridged of routed staat. Dit kun je zien aan het ipadres, dat de router krijgt van het modem/provider. Dit kun je zien op in configuratie pagina, als je klikt op de HOME link rechts bovenin. Als achter “WAN IP” een adres staat in de volgende reeks, dan staat het modem ingesteld als routed.

10.0.0.0 - 10.255.255.255
172.16.0.0 - 172.31.255.255
192.168.0.0 - 192.168.255.255

Het probleem hierbij is dat je dan dus 2 routers achter elkaar hebt staan. Zorg dat je de modem op bridged zet. Hoe je dat doet en wat handige tools daarvoor vind je hier.
Kijk wel even goed welke versie speedtouch je hebt. En daarna zul je de WAN instellingen van de router ook moeten aanpassen.

Groetjes Erik Rothuis.

Laatst bewerkt:
Ik heb net het ip-adres opgezocht van de router, dat was "WAN IP 10.0.0.1",
Toen heb ik de modem op bridged ethernet gezet.
Toen terug naar de router, naar de Wan settings. Maar daar heb ik de keuze uit:

Dynamic IP Address
PPPoE
PPTP
Static IP
BigPond

maar mijn modem gebruikt PPPoA welke heb ik dan nodig? Hij staat standaard op Dynamic IP Address

Laatst bewerkt:
Hallo -ThePriest-,

Dan zul je de router anders moeten instellen, en aansluiten.
Zet het ip adres van de router op 10.0.0.253.
Zet DHCP uit.
Wan instellingen op Dynamic IP Address.

Sluit de router aan zoals in het plaatje.

routersetup.jpg

De router is bereikbaar op ipadres 10.0.0.253. En stel het modem nu in als routed PPPoA.

Je zult zien dat de aangesloten pc´s nu een ipadres krijgen in de reeks 10.0.0.1-10.0.0.254.

De router word nu dus gebruikt als switch en accesspoint.

Nu alleen de poortforwarding instellen op de speedtouch, van poort 80 naar de pc waarop de server software draait.

Groetjes Erik Rothuis.

Hallo -ThePriest-,

3 treads starten voor 1 vraag is ook niet erg handig he.

1, 2, en deze.

Met welke wil je verder gaan want dan kunnen de admins de anderen dicht gooien.

Groetjes Erik Rothuis.

Met deze, eerst dacht ik dat het aan Apache lag daarom die andere topics, maar het is de router dus met deze graag verder gaan.

Ik heb het geprobeerd, router op dynamic IP-adress en DHCP uitgezet. Maar zodra dat gebeurd is krijgen de pc's geen IP adress meer en moet ik weer DHCP aan zetten op de router.

Op modem staat DHCP gewoon aan.

Hallo -ThePriest-.

Ik vermoet dat je de router niet aangesloten hebt zoals in het plaatje. Want aan de WAN aansluiting zit niets aangesloten.

Groetjes Erik Rothuis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan