ports forwarden lukt niet !

Status
Niet open voor verdere reacties.

jensiboyke

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2010
zoals je ziet in de titel werken de het forwarden van m'n ports niet.

Het is een Belkin F5D723-44 v1
Ik heb gevolgd zoals http://portforward.com
en dit kom ik dit uit.

[smallimg]http://i47.tinypic.com/213qiqx.png[/smallimg]

Daarna test ik port en dit toont die.
[smallimg]http://i48.tinypic.com/2010z6d.png[/smallimg]

De firewall van W7 zelf is uitgeschakeld en die van de router is disabled.
Kan mij iemand helpen zodat de ports die ik test toch werken?

Laatst bewerkt door een moderator:
De melding is correct: Veel providers in Nederland (en bijna alle providers in België) blokkeren alle poorten t/m poort 1024 bij thuisgebruik-abonnementen.
Dus ga in de voorwaarden van de provider nakijken of dat bij jou ok het geval zou kunnen zijn.

Zeker als de ándere poorten wel werken met portforwarding maar de poorten onder 1024 niet, dan lijkt het me héél waarschijnlijk dat je met die beperking vanuit de provider te maken hebt.

Natuurlijk moet je voor de test ook het programma dat je ingesteld heb om op poort 82 te luisteren actief hebben, anders kan er óók geen verbinding gemaakt worden, zélfs als de provider wél toegang naar poort 82 toestaat.

Tijs.

Laatst bewerkt:
De melding is correct: Veel providers in Nederland (en bijna alle providers in België) blokkeren alle poorten t/m poort 1024 bij thuisgebruik-abonnementen.
Dus ga in de voorwaarden van de provider nakijken of dat bij jou ok het geval zou kunnen zijn.

Zeker als de ándere poorten wel werken met portforwarding maar de poorten onder 1024 niet, dan lijkt het me héél waarschijnlijk dat je met die beperking vanuit de provider te maken hebt.

Natuurlijk moet je voor de test ook het programma dat je ingesteld heb om op poort 82 te luisteren actief hebben, anders kan er óók geen verbinding gemaakt worden, zélfs als de provider wél toegang naar poort 82 toestaat.

Tijs.

Het is Telenet. En dit heb ik nu gedaan bij een hogere 1082

Nu toont die deze fout bij het checken van ports open.

Error: I could not see your service on 84.197.129.27 on port (1082)
Reason: Connection refused

De andere poorten werken ook niet

Jens.

Tsja, ik kan van hieruit niet beoordelen op op die pc nu echt wat luistert op poort 1082. Verder moet je in de gaten houden dat die webtool (zover ik weet) alleen op TCP poorten test, niet op UDP poorten. Je zult er dus voor moeten zorgen dat op 1082 TCP geluisterd wordt door je programma (welke dat dan ook maar is).

Checken of er echt geluisterd wordt op een bepaald moment (hiet even voor poort 1082):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k netstat -ano | find /i ":1082"
Beste dat je het cmd /k ... commando in het Uitvoeren vakje plakt dan het zelf in te typen).
Blijft het scherm leeg, dan luistert er op dat moment niets op poort 1082 TCP/UDP.

Succes,

Tijs.

Tsja, ik kan van hieruit niet beoordelen op op die pc nu echt wat luistert op poort 1082. Verder moet je in de gaten houden dat die webtool (zover ik weet) alleen op TCP poorten test, niet op UDP poorten. Je zult er dus voor moeten zorgen dat op 1082 TCP geluisterd wordt door je programma (welke dat dan ook maar is).

Checken of er echt geluisterd wordt op een bepaald moment (hiet even voor poort 1082):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k netstat -ano | find /i ":1082"
Beste dat je het cmd /k ... commando in het Uitvoeren vakje plakt dan het zelf in te typen).
Blijft het scherm leeg, dan luistert er op dat moment niets op poort 1082 TCP/UDP.

Succes,

Tijs.
Beste Thijs,

Ik wil gerust via teamviewer werken ook dan kan ik je de gegevens via PB sturen dat u dit mogelijk wilt oplossen. omwille dat dit gemakkelijker is voor u.

Ik heb dat ingevuld en die toont gewoon de command met niets erbij.

Jens.

Nog een opmerking: Ook programma's als Norton 360, Norman Internet Security, Kasperksy Internet Security etc. hebben een firewall aan boord, dus het kan zijn dat het niet genoeg is om de Windows firewall uit te schakelen, maar dat nog naar andere firewall programmatuur moet gaan kijken op de pc.

Tijs.

Nog een opmerking: Ook programma's als Norton 360, Norman Internet Security, Kasperksy Internet Security etc. hebben een firewall aan boord, dus het kan zijn dat het niet genoeg is om de Windows firewall uit te schakelen, maar dat nog naar andere firewall programmatuur moet gaan kijken op de pc.

Tijs.

Kunt u me anders helpen via Teamviewer? Ik zal gegevens moeten geven via MSN.
jensiboyke[at]hotmail.com

Als u wilt uiteraard.
Ik heb Eset NOD32 antivirus en daar is geen firewall aanwezig.

mvg

Als er niets terugkomt, dan staat het 'programma' niet aan dat verbindingen op poort 1082 moet gaan ontvangen. Je hebt dus óf dat programma niet aangezet óf nog niet ingericht voor luisteren op poort 1082.

Tijs.

Ik zal je toevoegen aan MSN.

Tijs.

Tijs Bedankt voor alles, de volle 5 sterren voor je prachtige hulp.
Een voorbeeld voor het forum :thumb:

Nogmaals bedankt voor alles

Jens.

Ik heb zojuist meegekeken, en het werkt, vermits er maar poorten boven 1024 worden gebruikt, het programma dat moet luisteren op die poort ook aanstaat én ingericht is voor die ene poort.

@Jens: Fijn dat het probleem is opgelost. Graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in dezelfde donkerblauwe balk als waar je zojuist het onderwerp op 5 sterren gezet hebt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan