Portugees toetsenbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mavaros

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2003
Hoi,

Ik heb even een van origine Portugees toetsenbord. Daar staan de toetsen op wat andere plekken, en op de getallen bovenaan staan ook meer functies. (bv: 2 met aanhalingstekens en de @ optie.)

Ik heb hem al naar vs instellingen gezet, maar sommige tekens krijg ik maar niet voor elkaar. Ook heb ik helemaal bovenaan 8 sneltoetsen zitten die niet werken. (voor openen inet, mait, etc.)

Het is een compaq SK-2860.

Weet iemand hoe ik zeg maar de normale toetsindeling kan krijgen. ik gebruik wel stickertjes dan om dit te onthouden, want nu ben ik met een tekstje soms wel een uur aan het stoeien voor er iets fatsoenlijks uitkomt.:o

Er even vanuitgaande dat je Windows XP gebruikt.

Ga naar het configuratiescherm, open daar landinstellingen. Ga naar het tabblad talen en klik op details. Staat daar het potugese toetsenbord nog niet tussen, voeg deze dan toe. Verwijder vervolgens alle andere toetsenbord. Klik nu twee maal met ok de schermen dicht. Hij kan nu gaan zeggen dat die opnieuw op moet starten, als hij dit zegt, doe dit dan even.

Voor de knoppen boven je toetsenbord (voor de email e.d.) moet je een driver zoeken op de HP/Compaq website. Als je even post welk type je PC is, dan help ik je wel even met zoeken.

Grts Cotje

Hoi,

Ik draai met Vista Ultimate.

PC is een asus a7v8x-x mobo met AMD 2500+ cpu

Ik ga de optie die je aangaf even uitproberen.

In Vista werkt het wel ongeveer hetzelfde, het zit alleen ergens anders in het configuratiescherm, weet alleen niet even zo snel waar.

Dat is geen probleem, het is bijna identiek aan XP en W2K.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan