Porwarden lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

SphiXS

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2002
Hallo,

Tijdens het installeren van winMx wordt gezegd dat mijn pc geen inkomende TCP connecties kan ontvangen. Op mijn pc heb ik verder geen firewalls, wel heb ik een router die roet in het eten gooit. Ik heb van alles geprobeerd in de configuratie, maar het lukt me niet. Ik heb een sitecom dc-202(v5). Op internet heb ik al informatie opgezocht, maar de site waar op stond hoe je moest forwarden helpt ook al niet. (http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Sitecom/DC-202v5/WINMX.htm)
Wie weet hoe ik het voor elkaar krijg?

Alvast bedankt!

De site geeft zelfs een voorbeeld met een WinMx poort :confused:

Als je wilt forwarden betekent dit dat WinMx op poort 6699 aanklopt van de router (buitenkant). Het nummer dat jij vervolgens invult daar zal de router WinMx naar toe sturen (binnenkant). Simpel gezegd dan.
Dit moet je voor 6257 herhalen (in/out pakkets)

Ja ik weet wat forwarden is, maar het werkt gewoon niet zoals het daar beschreven is. WinMx zegt nog steeds dat hij geen inkomend TCP verkeer kan verwerken. Beide poorten heb ik geforward.

Ik ben er inmiddels achter waarom winMx geen connecties kan maken, iedere keer na het opslaan, "vergeet" de router wat ik heb gezegd en daardoor wordt de port niet geforward.

Dan moet je toch nog eens goed kijken of je soms ergens een handeling overslaat.

Of udp en tcp omgedraaid? Ik doe maar een slag.

Er valt weinig aan fout te doen als je die stappen opvolgt. Zoals je ziet op die site, hoef je alleen het ipadres in te voeren naar de computer en de port. De port is 6699 en mijn ip heb ik opgezocht door in de dosprompt -> ipconfig in te typen.

Je vergeet die andere 6257.
Ik heb zelf ook WinMx.
Bovendien moet je altijd kiezen voor udp of tcp.

Ik gebruik ip config nooit.
Wel kijk ik bij de netwerkverbinding (rechtsklik) met welk ip-nummer ik op dat moment werk.
Kan ook verschillen. Ik moet vaak het nummer wijzigen.
Vraag me niet waarom, met mijn Draytek router hoefde het niet.
Kan te maken hebben met het af en toe uit doen van de router.

Beide poorten heb ik geforward.
In de setup van de router kan je echt nergens kiezen voor udp of tcp. Als je naar de plaatjes kijkt op die site, zie je dat je dat nergens kan kiezen. En ipconfig heb ik alleen gebruikt om m'n huidige ipadres te kunnen achterhalen.

In de setup van de router kan je echt nergens kiezen voor udp of tcp. Als je naar de plaatjes kijkt op die site, zie je dat je dat nergens kan kiezen.
Vreemd! Verder kan ik het hiervandaan ook niet zien.
Bovendien ga ik weer een poosje op vakantie.
Hopelijk reageert er nog iemand.

Het is inderdaad heel vreemd, met de vorige router lukte het wel gewoon en kon je inderdaad kiezen voor udp of tpc.
In ieder geval, bedankt voor de genomen moeite!

Ik ben er nog net. We gooien je vraag nog even naar boven ;)
Groetjes

Geplaatst door SphiXS
Ja ik weet wat forwarden is, maar het werkt gewoon niet zoals het daar beschreven is. WinMx zegt nog steeds dat hij geen inkomend TCP verkeer kan verwerken. Beide poorten heb ik geforward.

Beide poorten heb ik geforward.
Je hebt die 2 poorten weliswaar geforwarded, maar staan ze in de router ook als openzijnde poorten, m.a.w. heb je ze wel al geopend?

Dat gaat bij mijn router via Open Port Setup en hierna via DMZ Host Setup het (statische private) IP-adres op te geven zodat de server je pc kan bereiken.
Geplaatst door SphiXS

Er valt weinig aan fout te doen als je die stappen opvolgt. Zoals je ziet op die site, hoef je alleen het ipadres in te voeren naar de computer en de port. De port is 6699 en mijn ip heb ik opgezocht door in de dosprompt -> ipconfig in te typen.
Als je het IP-adres (via ipconfig /all) hebt verkregen, dan nog is de vraag of dat een dynamische of een statische is. Voorwaarde is dat je voor WinMx een statische moet hebben, of een dynamische als je weet dat je je pc nooit uitzet.

Het lijkt mij niet nodig om jou te vertellen hoe je kunt achterkomen of je een statische of een dynamische ip hebt, dat weet je ook wel. Zelf heb ik geen WinMx, maar het gaat hier voornamelijk om de uitleg van wat men onder een statisch ip-adres, poort forwarden en poort openen verstaat.

Dennis.

Ook dit bleek helaas niet te werken :( Het is inmiddels wel gelukt door in mijn router aan te geven dat al het verkeer dat via de winmx port binnenkomt, naar port 21 door te verwijzen. Op zich vermijd ik zo het probleem, ondanks dat het anders zou moeten denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan