Positie ActiveXbesturingselement relatief in werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkWouter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 feb 2011
Goedendag,

Is het mogelijk een besturingselement , die een macro activeerd, in een werkblad te plaatsen zodat deze ongeacht het schuiven van het werkblad zichtbaar blijft op het scherm.
Of,
de positie van het besturingselement te laten bepalen door een waarde in een cel zodat ik deze kan laten "meeschuiven" wanneer de men in de tabel naar links of rechts schuift.
De deelvenster blokkering is ingesteld maar ik wil de knoppen boven aan de tabel positioneren en deze schuiven dan van het blad af als men naar links schuift

dank

Je weet dat je tegelijkertijd kolommen én rijen kunt vastzetten mbt deelvensters?

Jawel,

Als je bv de deelvenster blokkering op s13 plaatst en je scrollt naar rechts dan gaat alles rechts van s1 t/m s12 ook naar links .
Juist op die plek wil ik een 4 tal knoppen plaatsen die dan niet meeverplaatsen.

is het zowieso mogelijk knoppen te positioneren op basis van een celwaarde die die plaatsing activeerd via een macro?

Ja, dat is goed mogelijk: Je kunt daarvoor het beste een shape (zoals een rechthoek) gebruiken.
Aan een dergelijke shape kun je vervolgens een macro toewijzen.

Zie de bijlage voor een werkend voorbeeld.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo enijhuis,

Fantastisch!
Combi shapes en macro's is een nieuwe voor mij
Ik ga hier mee aan de slag en kijken hoe ik dit mooi kan verwerken in de rapportages.
Voorlopig sluit ik de vraag.

thx
gr
Mark

Succes ermee.

Let er even op dat ik de gekoppelde macro 'private' heb gemaakt:

Sub MijnMacro()
heb ik gewijzigd in
Private Sub MijnMacro()

Op die manier voorkom je dat gebruikers via Alt+F8 de macro kunnen uitvoeren zonder op de knop te drukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan