• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Positie meerdere userforms

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Berichten
314
Vrienden,

Naar goed gebruik (stukje opvoeding door Wigi) stel ik deze vraag omdat ik het antwoord echt nergens kan vinden. Ik heb een rekenblad met twee userforms....In principe zijn twee verplaatsbare knoppenbalken. Knoppenbalk 1 verschijnt meteen aangezien deze met alle bladen iets van doen heeft. Deze start ik dan ook op met middels de volgende code
Code:
Private Sub UserForm_Initialize2()
Knoppenscherm.Show
End Sub
Deze kan ik middels de volgende vba code dan ook prima positioneren
Code:
Me.StartUpPosition = 0
Me.Top = 0
Me.Right = Application.Right + Application.Width - Me.Width
Nu heb ik echter een tweede knoppenbalk specifiek voor 1 sheet en deze verschijnt zodra er op een knop gedrukt wordt om op een andere sheet te komen middels
Code:
Knoppenscherm.show
Alleen deze kan ik positioneren middels de standaard posities middels eigenschappen e.d. Alleen deze plekken voldoen niet voor deze userform. Wie heeft er een idee hoe dit is op te lossen?

Groet,
Allard :D
 
Wat is de naam van die 2de userform en staan beide met eigenschap ShowModal op False?
 
Wat is de naam van die 2de userform en staan beide met eigenschap ShowModal op False?

De 2e userform heet (erg origineel) "knoppenbalkrekensheet. En de Showmodal staat beide keren op False.

Groet,
Allard
 
Je kan knoppenbalkrekensheet plaatsen relatief tov Knoppenscherm:

zoiets bv.

Code:
knoppenbalkrekensheet.Left = Knoppenscherm.Left + Knoppenscherm.Width + 20

of iets dergelijks. Hoogte kan je ook aanpassen met .Top.

Wigi
 
Je kan knoppenbalkrekensheet plaatsen relatief tov Knoppenscherm:

zoiets bv.

Code:
knoppenbalkrekensheet.Left = Knoppenscherm.Left + Knoppenscherm.Width + 20

of iets dergelijks. Hoogte kan je ook aanpassen met .Top.

Wigi


Wigi,

Helemaal TOP!!! Ik had op internet ook al een handig tooltje gevonden genaamd Formpositioner maar die code was zo uitgebreid dat ik uiteindelijk er helemaal niets meer van snapte. De code die jij aangeeft is des te simpeler....Heel erg bedankt!!

Groet,
Allard :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan