Positie van speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herculesds

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Het staat in de planning om de logitech z906 5.1 set te kopen voor mn slaapkamer maar ik wil eerst nog wat dingetjes weten voordat ik de set koop.

Ik heb gelezen dat de positionering van de speakers erg belangrijk is.
Momenteel ziet mijn kamer er zo uit, en ik wil de satellite speakers op de rode stippen plaatsen, en de dikste stip de subwoofer

33ttnbr.png

De boxen bevinden zich op 2,5 meter hoogte en de centerspeaker bevind zich bij de tv. De subwoofer staat op de grond.

Is dit een redelijke opstelling of zit ik er helemaal naast?
Hebben jullie nog tips/ideeen/opmerkingen?

Ik bedoel het niet onaardig, maar dit is een beetje als met een Fiat tussen de F1 auto's gaam rijden. Je hebt het over een computerspeakerset met subwoofer. Het geluid uit die sets is al niet al te fenomenaal, dus opstelling speakers doet er verder weinig toe.

Verder is het goed mogelijk om de speakers individueel af te stellen waardoor het geluid prima gecorrigeerd wordt.

Ik bedoel het niet onaardig, maar dit is een beetje als met een Fiat tussen de F1 auto's gaam rijden. Je hebt het over een computerspeakerset met subwoofer. Het geluid uit die sets is al niet al te fenomenaal, dus opstelling speakers doet er verder weinig toe.

Verder is het goed mogelijk om de speakers individueel af te stellen waardoor het geluid prima gecorrigeerd wordt.

Ik heb ook al gezocht naar reviews op internet en daar zijn ze erg positief over het geluid (als je het vergelijkt met de prijs).

Wat voor set zou je anders adviseren van rond de 300 euro? Of kan ik beter op zoek gaan naar een 2.1 set?

Laatst bewerkt:
Het geluid is ook niet slecht. Wat ik bedoel is dat je het verschil in opstelling niet echt zal gaan merken. daar zijn deze sets niet goed genoeg voor. je kamer is klein en je kijkt onder een hoek. dus veel meer dan je zelf al had bedacht zit er niet in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan