• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Positionering scherm en cursor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stone52

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2004
Excellers,

Na gebruik van enkele macro's waarbij op meerdere werkbladen acties worden uitgevoerd staat mijn cursor (en daarmee ook de inhoud van het scherm) op de plek waar de macro als laatste een actie uitvoerde. De actie wordt doorgaans uitgevoerd in het deel van het werkblad dat de hulpvelden bevat (bv kolom BD t/m BK).

Vraag: hoe krijg ik mijn cursor EN (vooral) mijn scherm op de positie waar de "werkelijke" data staat (bv kolom A).

Indien je de macro hebt zelf hebt opgenomen dan dit nog een keer te doen en dan de cel selecteren op de juiste plaats en daarna de macro te stoppen.

Of zelf een test macro opnemen met verschillende verspringingen naar andere bladen met eind cel
zodat je de VBA tekst eruit kunt halen.

mvg Imod

Beste Imod,

Deze methode had ik al uitgeprobeerd. het gaat hier om een tabel die 365 dagen kent. Gedurende het jaar moet ik steeds verder de tabel in (en daarmee ook het scherm).

Ik ben daarom op zoek naar een "adressering" waarmee ik, per maand (ca.) een scherm verder uitkom. Bv: in januari worden de eerste rijen getoond op het eerste / bovenste scherm en in (bv) augustus wil ik de actuele waarden zien die (ca.) 10 schermen naar beneden staan.
Dit wil ik rechtstreeks kunnen aansturen.

Wie o wie kan mij hiermee verder helpen ?

door onderstaande regels toe te voegen kun je de laatste rij vinden in je werkblad waar nog data staat

Dim i As Long
i = Range("a65536").End(xlUp).Row

met : cells(i,1).activate kun je dan de cursor op deze laatste rij zetten.

Hans,

Bedankt voor de assistentie !

Toch nog graag een kleine aanvulling. In een kolom, gevuld met de datums van het jaar, wil ik de actuele datum ongeveer in het midden van het scherm krijgen. M.a.w. januari zal (ongeveer) op het eerste scherm staan; gedurende het jaar bv juni wil ik automatisch het ca. 8e scherm zien.

Is dit via een slimme macro mogelijk ?

door bij de gevonden rij er een paar bij op of af te trekken en dan die rij te activeren kun je dit een beetje sturen. Hoeveel je rijen je op of af moet trekken hangt uiteraard af van de gebruikte resolutie en de zoom factor. is een kwestie van uitproberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan