Positionering tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helpmijtoch

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2008
Dag allemaal,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben leek qua html.:shocked: Zie plaatje... ik moet exact nabouwen wat er op dit plaatje staat.

Ik heb even omcircelt waar ik niet uitkom. Dit gedeelte krijg ik maar niet exact gepositioneerd (zoals op de afbeelding). Ik werk nu met tabellen, maar ik zal het wel anders moeten doen.

Ik ben niet te beroerd om te googlen maar ik heb geen flauw idee wat ik als zoekterm voor dit moet gebruiken... Wie kan mij helpen?

Bedankt!

Dat zou in principe eenvoudig moeten zijn, zowel met een tabel als zonder (bv. met twee naast elkaar geplaatste <div>'s).
Even een paar vragen:
  1. Waar heb je de theorie vandaan, waarmee je de tabel hebt opgebouwd?
  2. Waarmee maak je de pagina? Met Kladblok, of met een 'WYSIWYG'-editor, of met een of andere online 'Sitebuilder'?
  3. En hoe ziet je code er uit, waarmee het mislukt?
Zonder patiënt is het moeilijk om een diagnose te stellen! ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

ik moet exact nabouwen...
O, en vraag 4:
  • Van wie moet dat? Is het toevallig een huiswerk-opdracht? (op het forum is 't niet de bedoeling om kant & klare huiswerk-oplossingen aan te bieden; wel: tips over de richting waarin je het moet zoeken).
  • Vandaar ook mijn aanvullende vragen voordat ik richting antwoord ging. :)
Nog een tip: check je html en css met de html- en css-validator als iets fout gaat.
(en anders ook ;)) (zie m'n handtekening).

Goed gezien, csshunter, daarom heb ik mijn vorig antwoord verwijderd

O, en vraag 4:
  • Van wie moet dat? Is het toevallig een huiswerk-opdracht? (op het forum is 't niet de bedoeling om kant & klare huiswerk-oplossingen aan te bieden; wel: tips over de richting waarin je het moet zoeken).
  • Vandaar ook mijn aanvullende vragen voordat ik richting antwoord ging. :)
Nog een tip: check je html en css met de html- en css-validator als iets fout gaat.