positioning image

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordumus

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Berichten
66
hallo,

Door om te schakelen naar xhtml (via doctype strict) kan ik mijn afbeeldingen niet meer alignen in de html-code, dit moet nu dus in de css gebeuren... Maar dit lukt niet

(zie http://www.elementals.be/Site/Test/nieuws.php )

heb het al met verschillende dingen geprobeerd, maar momenteel staat dit in de css-code:

Code:
image.right {
position:absolute;
right:0%;}

image.left {position:absolute;
left:0%;}

Wat moet er dan wel staan als het dit niet is? :D (ik wil dus dat de afbeeldingen met de class "right" rechts uitgelijnd staan zodat de tekst er mooi links naast komt, en voor links omgekeerd)
 
heb nog wat andere dingetjes in de plaats gezet maar is me nog altijd niet gelukt..
 
Als je wilt dat de text er gewoon omheen komt te staan (dus niet erachter of zo), kun je het beste float gebruiken.

Code:
img.right {
  float:  right;
}

img.left {
  float:  left;
}

Let ook op, het is img en niet image.
 
ok, sla me even dood wil je? >.< ik me maar telkens afvragen waarom die afbeeldingen nooit veranderden >.< Ik ken zelf de tag van image in html niet meer >.< bedankt!
 
Dat overkomt de beste wel eens ;)

Ik heb ook wel eens dat ik in PHP bezig ben de hele tijd indexOf gebruikt, terwijl dat een JavaScript functie is. Dat soort dingen gebeuren.

Is het nu voor elkaar?
 
jeps - maar terwijl je nu toch hier op deze topic bezig bent...

Stel nu dat ik een tabel links van een andere tabel wil hebben, dit lukt idd gemakkelijk met een float, maar ik wil beide tabellen gecentreerd op de site hebben met tussen tabel 1 en 2 een bepaalde afstand (en de 2 tabellen zijn niet even breed). Hoe los je dat dan op? :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan