possible spam

Status
Niet open voor verdere reacties.

ghdebie

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2013
Ik krijg soms berichten van bedrijven binnen die door thunderbird aangemerkt worden als possible spam.
Maar omdat ik die personen/bedrijven niet als zodanig wil beschouwen, wil ik die opmerking van Thunderbird niet zien.
Hoe krijg ik dat voor elkaar.

Worden ze door Thunderbird aangemerkt als spam of door je mailserver?

spam

Ik ga ervan uit dat Thunderbird dit doet.
Maar wanneer jij me kunt vertellen hoe ik daar achter kan komen, zou je me al een eindje kunnen helpen.

Gerrit

Is het bericht dat je binnenkrijgt aangepast? Staat er informatie in die van toepassing is op de spammelding?

spam

Het enigste waaruit ik opmaak dat het om spam berichten gaat is, dat het in de kolom Onderwerp als zodanig word aangegeven.
Bijv. ***Possible Spam*** , en dan het aangevuld met het onderwerp.
Uit het bericht zelf haal ik verder geen aanpassingen.

Het lijkt er op alsof dat van de spamfilter komt uit de mailserver.

Vermoedelijk gaat het om een eigen domein, waarbij je jouw e-mail vast ook via webmail kunt bereiken. Staan ze daar ook met die naam dan is het aannemelijk dat de spamfilter van de server het heeft geregeld.

De meeste filters bieden namelijk een aantal mogelijkheden waaronder alleen de onderwerp-regel aanpassen met een zelf in te voeren tekst.

Wanneer jij geen beheer tot die filter hebt kun je bij degene die dat wel heeft navragen hoe het is ingesteld en ook aangeven dat je een bepaald adres (of domein) op de "whitelist" wilt hebben zodat die nooit aangemerkt worden als spam :)

spam

Oke,

ik zal kijken wat mijn server er aan kan doen. Wanneer ik er uit ben dan zal ik dit probleem als opgelost markeren op deze site.
In ieder geval bedankt voor jou informatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan