post / adresboek/ overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Hoe kan ik de postmappen uit uitlook express en het adresboek van een PC met W98SE overzetten naar een andere PC met Win XP prof.?????
Kan dit eventueel met een paralel kabel tussen de twee pc's???

Henk Sr

Van Microsoft zelf :

Veel mensen gebruiken Outlook of Outlook Express zeer intensief. Er komen dagelijks nieuwe e-mailberichten binnen en er wordt ook regelmatig iets verstuurd. Soms bevatten berichten belangrijke informatie, zoals afspraken of naam- en adresgegevens. In Outlook beheert u bovendien veel meer dan alleen e-mail. Taken, notities, contactpersonen en vooral uw agenda zijn van levensbelang. Wat zou er gebeuren als u al deze gegevens ineens kwijt was? Om dit rampscenario te voorkomen dient u regelmatig een back-up te maken van de gegevens in Outlook of Outlook Express. Helaas is standaard de mogelijkheid daartoe niet in de programma's ingebouwd. Maar geen nood, er zijn prima oplossingen beschikbaar. In dit artikel leest u er alles over:

Bron: http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/ondernemen_communicatie/e-mail/back-up.aspx

@ Pasja

Strakke tip! Meteen gedownload..... :thumb:

Pasja, bedankt. Fantastich antwoord.

grtz.,

henk Sr
:thumb:

Pasja,

Ik ben toch nog ergens anders tegen aan gelopen. Op mijn oude PC staat Outlook Express en op de nieuwe Outlook. Op de door jou aangegeven site kan ik niets vinden over copieren van Outlook Express (W98SE) naar Outlook (Win XP prof.)
Hoe gaat dat?

grtz.,

Henk Sr

Welke versie heb je?

Je kunt via bestand, importeren / exporteren (in outlook) dbx files laten importeren

Dat is dus marzel. Hardstikke bedankt Mario.
Grtz.,

Henk Sr

Mario. je bent mij net voor:
ik was aan het typen:

OE bewaart zijn files in meerdere DBX files.
Deze kun je opslaan / branden op een medium en vervolgens in Outlook importeren middels "bestand" - "importeren..." - "uit een ander bestand..........." en dan kiezen voor DB.

Suc6!

Ook bedankt Pasja. Zo komt opa er wel uit.

grtz.,

Henk Sr

Het lukt nog steeds niet jongens.
De foutmelding die ik krijg is:"De toegang tothet bestand is geweigerd. U hebt niet volfdoende bevoegdheden voor het bestand.E:\Outlook Express\buurtvereniging.dbx.
Hoe kan ik dat verhelpen???

grtz.,

Henk Sr.

wanneer krijg je die melding / bij welke actie ?

[edit] Vooruitlopend op je antwoord : ik vermoed dat Outlook Express geopend is terwijl je iets met het bestand wil doen ? Zorg dat OE gesloten is als je het bestand wil kopieren / verpplaatsen etc. etc.

Laatst bewerkt:
Naar Importeren (in XP)
gegevens uit andere bestanden
bestand met persoonlijke mappen (pst)
bladeren
bestandstype gewijzigd naar "alle bestanden"
Op scherm komt Öutlook express
2x enter
op scherm komen de emailfiles
klik op een file en op openen
pad komt op zijn plaats
volgende
dan komt de foutmelding

henk Sr

Dan hebben we mogelijk een misverstand.
Ik zou persoonlijk niet kiezen voor "Naar importeren naar....", maar gewoon voor het kopieren van het bestand naar een of ander medium. (diskette of branden naar CD of DVD of, zoals je in het begin zelf heel terecht aangaf, via een kabeltje overzetten naar die andere pc). Kopieren naar diskette of CD/DVD is wellicht sneller.
Vervolgens in de nieuwe installatie / pc kiezen voor importeren en dan het "pad" opgeven naar dat medium.

Laatst bewerkt:
Eerst heb ik de mailtjes op een memorystick gezet en toen op de nieuwe pc met importeren geprobeerd over te zetten. Misschien lukt het wanneer ik zelf het pad in vul. ff proberen.
grtz.,

henk sr

't is zo verrekte moeilijk om door de monitor heen te kijken naar jouw probleem, maar het moet heel gemakkelijk te doen zijn................

Jij had het op USB stick gezet en toen ? Naar de hdd van die andere gekopieerd of anders ?

Op de usbstick en toen die stick in de XP computer en naar Outlook gegaan. Daarna achtereenvolgens:
bestand
importeren
gegevens met persoonlijke mappen (pst)
bladeren
bestandstype gewijzigd in "alle bestanden"
op het scherm komt dan:"Outlook Express
2 x enter
op het scherm komen de files met extensie DBX
openen
in de balk komt nu te staan:" E:\Outlook Express\bestandsnaam.dbx
daarna komt de foutmelding.

Ben de hele middag bezig geweest op de PC van mijn zoon (die was weekje weg met de kinderen en ik had beloofd te proberen om die data over te zetten), maar ik ben nu weer thuis en kan dus nu niet meer proberen. Morgen ga ik het toch weer proberen, als we er uit zijn hoe het zou kunnen en wat ik fout heb gedaan.

grtz.,

henk sr

Nee, da's niet de juiste weg,

de fout die je maakt is het kiezen voor het .pst bestand

zie mijn bericht van 11.38 en dat van Mario daar gelijk boven. Je moet in Outlook geen PST importeren maar de DBX.Volg letterlijk de stappen uit het bericht van 11.38

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan