Post en contactpersonen synchroniseren in outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jimpansee

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2005
Ik heb een desktop en een laptop
Beide maken gebruik van gedeelde mappen en ook een gedeelde printer.
Normaal werk ik op mijn desktop en daar ontvang ik normaal ook alle e-mail. Soms wil ik de e-mail op een andere plaats in huis (dus op de laptop) uitlezen en eventueel nieuwe mails versturen etc. Hoe kan ik beide synchroniseren zodat ik voortaan op beide PC,s kan e-mailen?

Er zijn diverse oplossingen.
Maar echt een gedeelde map hiervoor is er niet naar ik weet.

Maak op de 2e machine een alias aan, en forward je mails daarheen.

Laat op de server een kopie van je bericht achter bij downloaden op de 1e machine.
Dit is een optie in outlook.

Thuisnetwerk in Windows XP

In Windows XP kun je een thuisnetwerk configureren. Ik kan dus nu de gedeelde mappen op beide PC's benaderen om bijvoorbeeld Word-documenten te beanaderen.
Het zou mij logisch lijken dat je het pst bestand van de desktop naar de laptop kopieert en dat je daarna een mogelijkheid moet hebben om de bestanden op de laptop te synchroniseren.
Ik denk ook dat je daar een standaard routine van zou kunnen maken zodat je niet iedere keer een kopie moet maken.
Ook lijkt het me mogelijk om de map waar nu het pst bestand staat gedeeld te maken waarcdoor je niet meer hoeft te kopieren.

Hoi,

Is de laptop op het moment dat je het wilt ook aangesloten op het 'thuisnetwerk'?

Beide PC's staan aan

Op het moment van het e-mail uitlezen staan beide PC's aan
Normaal wordt om de 30 seconden nieuwe mail ontvangen. Dus het pst-bestand is dan al direct bijgewerkt op de desktop. Ik wil het daarna alleen vanuit de laptop benaderen. Ik zie wel eens mensen in de trein die de e-mail van de desktop op het werk hebben gesynchroniseerd op hun laptop.

Beide PC's staan aangesloten op het netwerk

De PC's staan dus ook beide aangesloten op het netwerk.

Zet het pst-bestand van de desktop in een gedeelde map.
En verwijs op de laptop in Outlook naar ditzelfde bestand in de gedeelde map.
Zorg er wel voor dat - als je op de laptop werkt - jou outlook niet is gestart op de desktop.

Nadeel: als je de laptop 'stand-alone' gebruikt heb je niet de beschikking over het PST-bestand en zal hij dus vragen om een andere lokatie .....
M.a.w. als je hem ook standalone gebruikt zal je elke keer die lokatie weer moeten instellen

..... en wil je dat laatste voorkomen, gebruik dan helemaal het netwerk niet als toegang, maar een USB-stick ......

Synchroniseren

Iemand die normaal op kantoor zijn e-mail uitleest op z'n desktop kan voordat hij op stap gaat simpel zijn post synchroniseren zodat alles op zijn laptop staat.
Moet ik dan iets van een netwerk versie hebben van outlook om dat ook te kunnen?

Nee, dat hoeft niet. Het kan zelfs met een z.g. directe kabelverbinding.

Kijk in de 'help' van Windows hoe dat middels het aanmaken en synchroniseren van een 'werkmap' werkt.

Echter, ook hier zit een nadeel aan.
Je moet steeds - op het moment dat je met je laptop 'op stap' gaat én wanneer je weer 'terug' komt - die synchronisatie uitvoeren om te zorgen dat je gegevens op beide steeds up-to-date blijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan