POST Error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saartje

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2002
Ik zit hier op stage en heb een computer die niet opstart vanwege een fout bij de POST Startup.
Ik krijg iets van Configuration Change Has Occured.
Kreeg.
Nu ineens als ik opstart krijg ik een diskette in beeld met een pijltje naar het station en beneden staan allerlei blokjes met F1, f2, f3 etc. waarbij f1 een aantal pijltjes naar gericht zijn.
Het is een pentium mmx met windows 95.

Weet misschien iemand wat ik hier aan kan doen want ik heb hier nog niet zo veel verstand van de BIOS en POST.

Laatst bewerkt:
Zo staat het er precies bij het opstarten:

POST Startup Error(s)

The following error(s) were detected when the system was started:

162 Configuration Change Has Occured

Select one of the following:

Continue.
Exit Stop.

Is het een IBM?

Kijk eens in de boot order van de pc in het BIOS. Het kan zijn dat de opstartvolgorde aangeeft dat de pc van een boot pxe netwerkkaart moet opstarten, zonder dat er andere boot devices zijn ingesteld.

Kan je wel van diskette opstarten? Is de primaire partitie van de hd actief?

Hoi.........

het zegt me niet zo veel hoor maar misschien kan je het volgende is uitproberen.

De POST (power on self test) is uit zetten in het BIOS en misschien de default waarden terug zetten. Dit doe je ook in het bios.

Heb je onlangs nieuwe hardware geinstalleerd?
Start de pc niet door naar windoos trouwens?

succes

groetjes
Harmen

gewoon naar de bios gaan en weer opslaan en dan komt die melding misschien wel niet meer terug een paar dagen geleden kregen we toch stroom storing

da gruten

Het is een IBM ja.

Na Press F1 for configuration/setup
press esc for fast post

krijg ik dan die melding en bij twee keer continue kom ik dan in de BIOS terecht. Ik kan er dan wel wat veranderen, wat dan ook, maar verder kom ik niet.

harmen_666> Ik zit op stage en ze weten niet waardoor het komt dat dit zo is; dus of er iets aan de instellingen ofzo verandert is weet ik en zij niet, en de default waarden heb ik ook al geprobeert, lukt niet.

hangmat> damn, hier hebben ze geen acrobat en weet niet of ik dat mag donwloaden hier.

rickv16> dat zal wel, we hebben laatst bij een stormpje een hoofdverzekering kapot gehad.

ik hier twee bieps bij de foutmelding, dan ligt het toch aan het geheugen, he?

2 beepjes zou inderdaad kunnen wijzen op een geheugen probleem. Waar ik zo benieuwd naar ben is of de computer wel door start uiteindelijk.

Dat acrobat reader is een heel onschuldig en al gemeen bekent programmatje en dat kan je rustig zonder problemen downloaden.

Dus voordat je dingen open gaat halen of wat dan ook zou ik eerst de link die hangmat je bezorgde gaan door spitten. Misschien kan je daar mee probleem software matig nog oplossen.

Mocht je dit echt niet mogen downloaden haal dan die kast open en kijk hoeveel geheugen er in die pc zit en haal, als er meer dan 1 modules in zitten, ze is om de beurt er uit om te kijken of er 1 stuk is !!!

succes

groetjes
Harmen

Laatst bewerkt:
kan ook aan de videokaart liggen herplaatsen die geheugen(s) ook herplaatsen dan zal het misschien niet meer piepen

Het vervelende is dat ik totaal niet in Windows kom en ik krijg decomputer ook niet open, geen schroevetjes, het sleuteltje niet te vinden. Zo kom ik niet ver.

Je loopt stage daar toch?

Laat ze dat is ff lekker zelf oplossen! :)

sterkte ermee

Dan heb ik wel niets meer te doen behalve dan mijn taken van eigen school.

Van de school waar ik mijn opleiding volg heb ik taken gekregen die ik moet uittypen als ik niets anders te doen heb op de stageplaats.
En het enige probleem wat hier op de stage is te vinden is dus deze waarom ik berict heb geplaatst.
En die is us niet meteen op te lossen.
Behalve als ik de computer openbreek, maar daar zal ik natuurlijk geen toestemming voor krijgen.

Ow jij bent daar zo'n beetje de technische dienst leuk joh :)

Uhm misschien moet je je geheugen is testen met memtest Ik kan je niet vertellen hoe het precies werkt. Maar ga er is mee klooien....

succes

euhm, das zeker zo'n programmatje dat je onder windows moet draaien, al dan niet onder MS Dos.
Want ik kan in beide niet werken, het enige wat de computers doen is opstarten en een foutmelding geven. dan kan ik nog eventueel in de BIOS of POST Setup maar verder ik ik nada..
Dus zo'n programmatjes zullen niet helpen.
Misschien moet ik morgen maar eens vragen of ik ze mag openkraken :)

zo'n bandje zou ik nog moeten kopen, kan ik beter niet morgen de computer openbreken,
maar ik krijg ook tips als hou je handen tegen d verwarming.
Dat schijnt ook te helpen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan