Post via Jquery naar PHP script werkt maar één keer in Safari

Status
Niet open voor verdere reacties.

adjes26

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2003
Hallo, ik heb een probleem en ik kom er niet uit. Natuurlijk heb ik al gezocht op internet maar ik heb nog niet het verlossende antwoord gevonden. Hopelijk kan iemand me helpen? Ik heb een pagina gemaakt die door middel van jQuery via een post commando een PHP script aanroept. Dit PHP script doet een update op de database en het resultaat van dit script wordt als resultaat in een DIV teruggestuurd naar de initiele pagina. De bezoeker van de pagina heeft natuurlijk de mogelijkheid om de betreffende knop meerdere keren aan te klikken en dus de database meerdere keren te updaten. Nu werkt dit goed in alle browsers behalve bij Safari (Apple). Met andere woorden in Safari werkt de update maar één keer terwijl ik in alle andere browsers kan blijven updaten.

Hier volgt wat code:.

1. Inititele HTML pagina:

Code:
<form name="frm_bestel_1" id="frm_bestel_1" method="post" action="../../" target="_parent">
  <input class="X" type="button" value="-" name="min" onclick="insertbestelling('div_bestel_1','95im7phpk81dij1b2orpsgi0d4','19.002','-1');">
  <input class="X" type="button" value="+" name="plus" onclick="insertbestelling('div_bestel_1','95im7phpk81dij1b2orpsgi0d4','19.002','1');">
  <div id="div_bestel_1">
    <input disabled type="text" class="frm_textfield_prijslijst" value="6">
  </div>
</form>

2. Javascript/jQuery

Code:
function insertbestelling(div_name, session_id, art_nr, aantal)
{
  $.post('../../incl/insert_bestelling.php', {div_name: div_name, session_id: session_id, art_nr: art_nr, aantal: aantal}, function(data){
	$('#' + div_name).html(data);  
  });
}

3. PHP Insert script

PHP:
<?php 
include ('xxx.php');
$session_id = $_POST['session_id'];
$aantal =  $_POST['aantal'];
$art_nr =  $_POST['art_nr'];

$query = "insert into bestellingen (session_id, art_nr, aantal) 
          values ('$session_id','$art_nr','$aantal');";
mysql_query($query, $db);
$query = "select sum(aantal) as new_aantal 
          from bestellingen 
		  where art_nr = '$art_nr' 
		  and session_id = '$session_id' 
		  group by art_nr, session_id
		  having sum(aantal)>=0;";
$result = mysql_query($query, $db);
if (mysql_num_rows($result)>0){
  $aantal = mysql_result($result,0,0);
}else{		  
  $aantal = 0;
  $query_delete = "delete from bestellingen where art_nr = '$art_nr' and session_id = '$session_id'"; 
  mysql_query($query_delete, $db);
}
echo "<input disabled type=\"text\" class=\"frm_textfield_prijslijst\" value=\"$aantal\">";
?>

Hopelijk kan iemand me helpen... dat zou super zijn!!? bedankt alvast!!

Laatst bewerkt:
Het heeft wel raakvlakken maar ik heb wat info nodig meer gespecificeerd op mijn specifieke probleem. Mocht je nog iets weten..?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan