• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

postcode + huisnummer naar een cel zonder spaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amsallam

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2011
Ik heb gescheiden cellen met naw gegevens ik wil nu alleen postcode en huisnummer in een cel hebben zonder spaties.
bijv..

Adres: Straat 1
postcode: 0000 AA

moet dus worden 0000AA1 in een cel.

wie weet hier een oplossing voor.

De hier gegeven oplossing werkt, maar er zijn zo veel verschillende straatnamen, waarin meerdere spaties staan en waar ook getallen in voorkomen.
Dit is nooit in 1 formule te ondervangen.

Bijlagen

Dit lijkt op het creeëren van een kix-code voor Postnl. Op deze pagina zie je dat je er niet bent met postcode + huisnummer.

Laatst bewerkt:
klopt het is inderdaad voor de kixcode ik heb voor nu de volgende formule van gemaakt.

Code:
=LINKS(A2;4)&RECHTS(A2;2)&RECHTS(A1;LENGTE(A1)-VIND.ALLES("$";SUBSTITUEREN(A1;" ";"$";LENGTE(A1)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A1;" ";"")))))

heb dan alleen een probleem met scheiding teken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Rob, bedankt
ik zit nu alleen nog met tekens bijv

0000AA25-2 moet zijn 0000AA25X2 of
0000AA25 1bis moet zijn 0000AA25X1bis

De X moet dus een teken of spatie vervangen zo krijg je dan een juiste kixcode

Klopt, kijk even naar die eerdere link. In een pdf vind je de eisen.

Ik heb 'm op m'n werk gemaakt in VBA aan de hand van de eisen van TPG-post. Ik zal 'm morgen ff voor je uploaden.

Groet, Leo

...of nog simpeler... Ik vond net op het www een prima link met de complete verwerking van adres tot KIX... Kijk maar onder aan deze pagina voor de complete VBA procedure.

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan