• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Postcode in 1 textbox weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

toverkamp

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Ik heb een userform waar ik gegevens in kan opzoeken d.m.v. het invoeren van een filiaalnummer. Zo komen ook de postcodes tevoorschijn. Deze worden opgehaald uit het werkblad "database filiaal". Het probleem is echter dat de getallen van de postcode (1234) staan in kolom F, en de letters (AA) in kolom G. Ik heb wel een code om alleen het gedeelte uit kolom F weer te geven, maar ik zou graag zien dat de letters er ook achter komen te staan met een spatie ertussen dus: 1234 AA

Ik gebruik de volgende code (deze is deels weergegeven):
Code:
Dim filiaalnummer As Range

With Worksheets("database filiaal")
    Set filiaalnummer = .Range("b5:b3000").Find(gegfiliaalnummer.Text, LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole)
    If Not filiaalnummer Is Nothing Then
        gegpostcodefiliaal.Text = .Range("f" & filiaalnummer.Row)

gegpostcodefiliaal is de textbox waar de postcode tevoorschijn moet komen. Weet iemand wat ik aan deze code moet aanpassen zodat ik ook de letters kan zien?

In de laatste regel:

Code:
gegpostcodefiliaal.Text = .Range("f" & filiaalnummer.Row) & " " & .Range("g" & filiaalnummer.Row)

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan