postcode ingeven --> automatisch gemeente

Status
Niet open voor verdere reacties.

megarainman

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2001
Berichten
543
Hallo

ik ben bezig met een database aan het ontwerpen.
Ik zou graag willen dat als ik een postcode intik in het veld postcode automatisch de gemeente ingevuld wordt.

Ik heb al een tabel postcode gemaakt met als velden postcode en gemeente... iedere postcode krijgt zo zijn gemeente...

Wanneer ik naar mijn formulier ga bij het veld postcode, klik ik op RMK - kies ik voor eigenschappen - gebeurtenis - bij verlaten... maar wat moet ik daar nu invullen zodat hij wanneer ik een postcode kies, hij automatisch de gemeente invul?
Nu moet ik zowel de postcode als de gemeente invullen... niet echt handig lijkt me...

Alvast bedankt iedereen voor de hulp
Vriendelijke groeten
 
niemand een idee? :(

de database kan je hier vinden
Alvast bedankt voor de hulp...
 
Laatst bewerkt:
Maak een recordset waarin je m.b.v. een query de juiste gemeente ophaalt en plaats het resultaat in het veld waar de gemeente moet komen te staan.

Een voorbeeld van een recordset kun je op het forum in overmaat vinden.


Grtz,
 
dus een query maken van postcodes en gemeentes?

dan een leeg tekstvak in formulier en daar een verwijzing (besturingselementbron) maken naar de query, klopt dit? :eek:
 
Nou nee, niet helemaal ;)

Ik denk niet dat je dit zonder VBA aan de praat krijgt.

In de VBA editor moet je m.b.v. de ingevoerde postcode de bijbehorende gemeente uit de tabel halen en het resultaat daarvan in het tekstveld voor de gemeente zetten.

Als je het zonde VBA wilt doen, kun je proberen met een combobox te werken die afhankelijk is van de waarde die wordt ingevuld bij de postcode. Dan kun je volstaan met een "comboGemeente.requery" in de gebeurtenisprocedure van het postcodeveld.


Grtz,
 
Hier heb je een voorbeeld db

Hier bij een voor beeld die ik ook af en toe gebruik,
Het lukt mij kennelijk niet om hetb bestand op de site te krijgen.Meel me ff en ik meel jouw het bewuste bestand

Greetinxxxx
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan