• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Postcode kaart in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn78m

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2013
Heeft er iemand misschien een postcode kaart in Excel?
ik zou graag op basis van twee cijfers van de postcode een kleur of naam willen invullen in een specifiek gebied.
zo iets als de file uit de bijlage. deze werkt echter niet, maar zoiets zou ik graag willen.
je maakt bv zone 82 groen, en dan wordt lelystad in het kaartje ingekleurd, in de legenda zou ik dan de betekenis hiervan kunnen aangeven, bv dat er in regio 82 xxxomzet zit.

wie o wie kan mij aan zoiets helpen?Bekijk bijlage postcode nederland (1) (2).xls

Ik snap niet waarom je aangeeft dat de kaart niet werkt. Ik heb even gekeken en het ziet er prima uit. De kleur wordt pas overgenomen na het drukken op de button (mits macro's geactiveerd zijn).

Het probleem is dat de postcodegebieden op de kaart niet matchen v.w.b. naam. Je zult dus iets moeten maken waarbij postcode 82 wordt vertaald naar de naam "freeform 56". Je kunt dit doen in kolom T (dus de namen Team 1 t/m Team 4 vervangen voor de postcodes). Netter is ws. om de freeforms te hernoemen naar postcode en dan de code te wijzigen.

Succes!

ik krijg de knoppen niet aan de praat dus vermoedelijk staan inderdaad zoals je aangeeft de macro's uit.
echter heb ik geen idee hoe ik dit kan activeren, als ik namelijk in het developer menu voor macros kies dan lukt het niet om iets te doen met die knop:o

Als ik je reactie goed lees, dan krijg je ook geen melding m.b.t. het activeren van macro's. Ik vermoed dan ook dat dit heeft te maken met je macro settings. Ik weet niet welke versie van Excel je gebruikt. Ik heb de mogelijkheid om macro's automatisch te deactiveren zonder waarschuwing of met waarschuwing. Ik heb mijn Excel op deze tweede optie staan waardoor ik altijd zie of een Excelsheet macro's bevat, en dat ik dan de mogelijkheid heb om deze wel of niet te activeren.

Bij mij (Excel 2013, Engels) zitten deze instellingen onder tab Developer > Macro security. Dan opent meteen het juiste venster in het Trust Center. Overigens kom je hier ook vanuit File > Options > Trust Center > Button "Trust Center Settings..." > Macro Settings.

Wederom succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan