• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Postcode naar Adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

JakobH

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2010
Ik heb een bestand met daarin per regel een veld met postode en een veld met huisnummer. Hoe krijg ik hierbij een adres en woonplaats?
het bestand wordt maandelijks aangevuld met honderden regels.

Je kan bij www.postcode.nl een abonnement nemen op inzicht in de postcodemutaties.
Elke week vinden er wel honderden plaats kan ik je vertellen.

Je zult dan wel zelf een macro moeten schrijven om de juiste straatnaam erbij te halen die je op de juiste manier binnenhaalt:
- CSV
- Microsoft SQL (opt. APPLY)
- ANSI SQL (opt. APPLY)
- Oracle, Sybase, MySQL
- Of anders bieden ze een REST-API aan, voor websites.

Zie ook:https://www.postcode.nl/services/adresdata/postcode-database-basic

Er zullen vast ook wel gratis databases zijn, maar de vraag is hoe up-to-date die zijn.
Elke week wordt er wel een nieuwe wijk of huizenblok geopend.

Laatst bewerkt:
Er is maar één aanbieder die een 100% betrouwbare postcode check biedt en dat is postnl.
Andere aanbieders (zoals postcode.nl) baseren hun postcodetabel op de gegevens uit de BAG van het Kadaster. In de praktijk voldoet dat goed maar dat het niet 100% betrouwbaar is kun je hier lezen. Met dit artikel bij de hand kun je dus ook je eigen postcodetabel beheren.

Er is maar één aanbieder die een 100% betrouwbare postcode check biedt en dat is postnl.
Andere aanbieders (zoals postcode.nl) baseren hun postcodetabel op de gegevens uit de BAG van het Kadaster. In de praktijk voldoet dat goed maar dat het niet 100% betrouwbaar is kun je hier lezen. Met dit artikel bij de hand kun je dus ook je eigen postcodetabel beheren.
Interessant artikel. Maar ik heb uit ervaringen van anderen vernomen dat postcode.nl meerdere bronnen gebruikt en best betrouwbaar is.
Maar goed, ze staan vast wel een proefaccountje toe om het uit te testen.

"Best betrouwbaar" lijkt veel op "In de praktijk voldoet dit goed" toch?
Postcode.nl pakt het slim aan door gebruikers te vragen correcties aan hun door te geven. Maar bijvoorbeeld Drachten-Azeven zit nog steeds in hun database en zul je bij PostNL niet vinden. Kniesoor die er op let maar 100% is het dus niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan