• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Postcode opmaak.

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Is het mogelijk om in Exel de celeigenschappen zo te wijzigen dat als je de postcode bijv. zo invoert: 1316eg dit automatisch wijzigt in 1316 EG als je de cel verlaat.

mvgr, René.

Ik kan het niet vinden in excel 2000 - tekst en cijfers gaan dan niet samen!!?? misschien in VBA??

Mij lukt dit wel met 3 kolommen
kolom 1 1234
kolom 2 ab
kolom 3 formule =A1&" "&HOOFDLETTERS(A2) = 1234 AB
mvg Imod

Hoi,

Maar die kan ook in eén keer.
Uitgaand van de postcode, die je in A2 intypt (en ongeacht met of zonder spatie en met of zonder hoofdletter(s):

=LINKS(A2;4)&" "&HOOFDLETTERS(RECHTS(A2;2))

Het 'afdwingen' van een juiste invoer, m.a.w.: áltijd éérst vier cijfers en vervolgens áltijd twee letters moet ook kunnen in Excel, maar ik weet het alleen in Access.
Uiteraard is er een andere wizzkid die hier een antwoord op heeft

Bedankt voor de reacties...ik kom er niet uit.
Gewoon handmatig doen maar lijkt me:rolleyes:

Mvgr, René.

Hallo Vecom,
Maar als ik die formule in de cel zet dan verdwijnt die als ik de postcode er in type.
Is dat op te lossen?

Mvgr, René.

Die formule zet je natuurlijk NIET in cel A2, maar (bijvoorbeeld) in A3.

Het betreft cel D15 waar de postcode in moet komen. Ik heb de formule als volgt gewijzigd:
=LINKS(D15;4)&" "&HOOFDLETTERS(RECHTS(D15;2))
Als ik nu in D15 de postcode typ dan komt die te staan in de cel waar ik de formule in heb gezet.
Mvgr, René.

Ja, je hebt dus twee cellen (kolommen zo je wilt) nodig voor een eventuele correctie op de postcode.
Leuker kan ik het niet voor je maken.....

Ja ok bedankt voor het meedenken hier kom ik wel mee verder. :thumb:

Mvgr, René.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan