• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Postcode plus straat

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjan1986

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
beste,

ik wil een adressenbestand laten controleren met een postcodetabel.
in het voorbeeld bestand staat van kolom A t/m D willekeurige adressen uit het adressenbestand en in kolom H t/m M een gedeelte vanuit de postcode tabel
Nu wil ik een controle doen of de straatnamen overeenkomen. Dus uiteindelijk wil ik in kolom E de straatnaam hebben te staan uit de postcode tabel. dan kan ik controleren of de straatnamen met elkaar overeenkomen.

het probleem zit hem in de postcode tabel waar er alleen een range staat 2 t/m 36 bijvoorbeeld. Als ik dan een postcode heb 1011 JC 4 moet ik daar dus vanuit de postcodetabel de juiste straatnaam erbij vinden.
Dat lukt met niet. Kan iemand mij helpen

groet,

Bekijk bijlage postcode + straat 0.1.xlsx

O.b.v. je beknopte voorbeeld... zoiets?
Code:
D5: =INDEX($H:$H;SOMPRODUCT(($J$5:$J$6=$A5)*($K$5:$K$6<=--$B5)*($L$5:$L$6>=--$B5)*RIJ($H$5:$H$6)))
I.p.v. de "--" voor B5 kun je ook de huisnummers omzetten naar een getal. Deze zijn nu tekst in je voorbeeld...

Laatst bewerkt:
Hoi AlexCel,

Bedankt voor je antwoord. Hier heb ik wat aan. Een uitgebreidere uitleg kon ik niet geven, er is niets meer :)

Groet,

Wat meer variatie in postcodes en straatnamen doelde ik op, dan kun je pas goed testen of de uitkomsten in lijn zijn met hetgeen verwacht.

Maar goed, kijk maar eens op het voldoet. Zo niet, dan meld je je maar weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan