postcode selecteren adhv gemeente

Status
Niet open voor verdere reacties.

roadrunner007

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2009
Berichten
54
Ik zou willen dat als ik mijn gemeente selecteer uit mijn keuzemenu, de desbetreffende postcode ernaarst komt staan. Beiden moeten wel aangepast kunnen worden met waarden die niet in de lijst staan!
Dus niet met " .column(1)" want dat roept hij ze enkel op en is dez niet aan te passen
 
Hallo roadrunner,

Ik denk dat je dan hoogstens de eerste twee cijfers van de postcode kunt krijgen.
Als je bv Amsterdam als gemeente kiest, krijg je al de postcodes 1000 tot 1099.
Het ligt er maar net aan welke wijk en straat je wilt in een gemeente.

Kees
 
Mja het oproepen van de juiste postcode lukt me met zoals ik hierboven beschreef " .column(1)" maar dan kan ik ze niet niet aanpassen
 
Je kunt twee keuzelijsten maken; één met de plaatsnamen en (inderdaad...) de eerste twee cijfers van de postcode(s) van die plaats. De tweede keuzelijst bouw je op n.a.v. de eerste keuzelijst. De tweede keuzelijst bevat dan de postcodes+straatnamen. De rijbron van de tweede keuzelijst wordt bepaald a.d.h.v. de twee cijfers uit de tweede kolom van de eerste keuzelijst. Dit gebeurt dan in de gebeurtenis <Na bijwerken> van de Plaatsnamen keuzelijst, zodat de tweede keuzelijst wordt opgebouwd als je in de eerste keuzelijst een keuze hebt gemaakt.
Het tweede deel van de vraag, het aanpassen van beide keuzelijsten, doe je met de gebeurtenis <Bij niet in lijst>. Hiermee voeg je de nieuwe (ontbrekende) waarden toe aan de betreffende keuzelijst. Dus als de keuzelijst Plaatsnaam Rotjeknor niet kent, wordt die automatisch toegevoegd aan de tabel. Uiteraard zal de tweede keuzelijst dan ook niks laten zien, want je moet eerst een postcode hebben ingevuld voordat je überhaupt postcodes ziet bij een plaatsnaam.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan