• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Postcodes optellen en daar overzicht van maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bwwbl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2012
Ik zou graag een excel bestand maken waarmee ik de postcodes (hoe vaak iedere postcode voorkomt) optel.
Daarna probeer ik dan een formule maken waarmee ik per postcode kan zien hoeveel er gemiddeld besteed wordt.

Ik kom er alleen helemaal niet uit en er zitten al heel wat uurtjes in.

In het voorbeeld betand heb ik een vijftal postcodes met daarbij het bestedingsbedrag als voorbeeld gegeven.
Zou iemand mij kunnen helpen met een formule opstellen?

Alvast heel erg bedankt!

Gr. Dennis

Bijlagen

Allen bedankt voor jullie hulp en moeite.

Rob, wat jij hebt gemaakt, is precies wat ik bedoelde.
Ik probeer nu uit te bereiden met meerde postcodes en gegevens.
Ik pas dan natuurlijk de formule aan zodat alle cellen binnen de formule passen.
Bij alle formules gaat dit goed behalve bij de formule om het gemiddelde te bereken.
Als ik de formule dan uitbreid, komt er in de cel #NAAM? te staan.
Hoe kan ik dit oplossen?

Groeten,
Dennis

Dennis,

Kun je in mijn bijlage aangeven wat je precies met uitbreiding bedoelt? #NAAM? kan duiden op een schrijffout, maar ook op iets anders.

Dennis,

Lukt me nu niet. Morgen waarschijnlijk.

Edit: ik zie geen foutmelding.

Laatst bewerkt:
Het was een foutmelding, omdat ik hem had geopend op een andere pc, waar nog een oudere versie van excel opstaat.
Ik wil jullie bij deze allemaal bedanken voor de hulp, want mijn probleem is nu opgelost.

Groeten,
Dennis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan