• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

postnummer ingeven en gemeente komt automatische mee

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Berichten
902
Bestaat er iets om in exel de postcode in tegeven in een cel en dat
dan de gemeente in een andere cel automatische tevoorschijn komt?
 
Beste Davy,

Die zaken bestaan zeker, echter de originele database hiervan zijn vaak te koop.
Uiteraard valt zo iets zelf te maken in excel, mits je op een of andere manier alle postcodes gecomineerd met plaatsen en eventuele adressen op de kop kunt tikken.
Heb je die gegevens dan kom je een heel eind met vert.zoeken.
Gaat het om de Belgische postcode dan staan deze ergens op het forum in excel, van de afgelopen twee maanden.
Even zoeken dus.
Groet,
Bas
 
Beste Davy,

Die zaken bestaan zeker, echter de originele database hiervan zijn vaak te koop.
Uiteraard valt zo iets zelf te maken in excel, mits je op een of andere manier alle postcodes gecomineerd met plaatsen en eventuele adressen op de kop kunt tikken.
Heb je die gegevens dan kom je een heel eind met vert.zoeken.
Gaat het om de Belgische postcode dan staan deze ergens op het forum in excel, van de afgelopen twee maanden.
Even zoeken dus.
Groet,
Bas

De postnumers met gemeente heb ik al gevonden.

Heb al aan het proberen geweest met vert.zoeken maar kom er niet uit welke code ik juist moet gebruiken.
Zou in het tab blad adres willen dat ik de postummer in geef dat hij in de cel daarnaast de gemeente invuld en dit ook in tabblad dokter.

Bekijk bijlage voorbeeld bestand 4.zip
 
Zie bijgevoegd bestand.

Verticaal zoeken werkt niet als de postcode in het blad Adres numeriek is en in het blad Postcodes tekst.
Heb de tekstwaarden in het blad Postcodes (kolomA) omgezet naar waarden.
 

Bijlagen

  • voorbeeld bestand 4.rar
    71,8 KB · Weergaven: 105
Zie bijgevoegd bestand.

Verticaal zoeken werkt niet als de postcode in het blad Adres numeriek is en in het blad Postcodes tekst.
Heb de tekstwaarden in het blad Postcodes (kolomA) omgezet naar waarden.

Bedankt al :thumb:

Maar ik krijg het nog niet klaar, welke codes moet ik dan juist gebruiken en waar.
 
Zie bestand.
Ik heb de vert.zoeken formules in het bestand geplaatst dat ik had bijgevoegd in de vorige post.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan