PostScript Type 1 outline font

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richard3332

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Hallo mensen,

Voor een website heb ik een design laten uitbesteden en er zijn externe fonts gebruikt.
Ik werk op een iMac en de fonts zijn in het type PostScript Type 1 outline font.
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd om ze te kunnen gebruiken in de CSS file, maar ik ben er nog niet uitgekomen.

De onderstaande heb ik al geprobeerd:

- Cufon
- Font-face

Sifr heb ik nog niet geprobeerd, alleen ik heb geen Adobe Flash.

Weten jullie nog manieren om dit font te kunnen gebruiken in de website?

Hartelijk dank alvast!

Hoi Richard3332,
Hu! Dit is een hele lastige.
Een "PostScript Type 1" is géén .ttf (True Type), en zou naar .ttf geconverteerd moeten worden, voordat je het in css met @font-face kunt gebruiken. Daarbij is het de vraag of dat zomaar kan: "Adobe nevertheless required anyone working with Type 1 fonts to license their technology." zegt http://en.wikipedia.org/wiki/Type_1_font.

Maar voor Internet Explorer moet er ook nog een .eot (Embedded OpenType) variant voor gemaakt moeten worden. Zie: WEFT op genoemde pagina. "The embeddability of a TrueType font is determined by the creator of the font." (www.w3.org/Printing/pennock.html).

Kortom: ik ben bang dat een makkelijke css-manier er niet in zit.
Of het bij gebruik van sIFR of variant daarvan mogelijk is een PostScript Type 1 te gebruiken: sorry, geen idee.

Tenslotte: het lijkt me dat een designer die iets maakt voor een website, hoort te weten dat een speciaal lettertype niet zomaar in een website opgenomen kan worden. Een website is geen drukwerk...
Misschien moet je op zoek naar een Verantwoord Alternatief Lettertype, eventueel aangevuld met enkele images waarin het PS1 type zit?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

CSShunter

Bedankt voor je duidelijk uitleg en ik zie inderdaad dat het haast niet te doen is.
Ik heb er weer wat van geleerd ;)

Nogmaals bedankt voor de moeite!

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan