Postvak in leeg binnen Outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwin37

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Gisteren heb ik ogenschijnlijk een crash gehad en nu kan ik binnen OE mijn oude mails niet meer zien. Ik gebruik XP en wanneer ik zoek naar de DBX files dan zie ik een Postvak IN.dbx en een Postvak IN (1).dbx. Alleen laatstgenoemde kan ik opnieuw importeren. Dit terwijl de Postval IN.dbx gezien de grootte nog alle oude mails zou moeten bevatten. Ook het verwijderen of hernoemen werkt niet. Telkens wanneer ik Outlook Express (na verwijderen van Postvak IN (1).dbx) open dan wordt automatisch een nieuwe Postvak IN (1).dbx aangemaakt.

Wie kan mij helpen?

Via bestand/importeren/berichten vervolgens OE6 en dan e-mail uit een OE6 archiefmap importeren

Ok. Is dit freeware en kan je mij in het kort uitleggen welke stappen ik moet doorlopen?

Dit programma is tijdelijk te gebruiken, maar dat moet genoeg zijn.
Ik weet niet of er inmiddels beperkingen aan het programma zijn en of alles nog helemaal functioneel is.
De gebruiksaanwijzing is erg simpel en staat tevens op de website beschreven.

Gewoon even installeren dus en kijken of je nog wat kan redden.

Dank voor het snelle antwoord. Ik ga het zo proberen en je hoort van me!

In de bijlage staat een tutorial hoe je emails kunt backuppen.
Na een geslaagde kopie, kun je de betreffende mappen verwijderen.
Daarna volg je de stappen om de mails te imnporteren.

Dat je telkens een postvak in (1) krijgt, komt omdat de oude blijft staan.
Als je de beide mappen na de kopie dus verwijderd hebt, is dat probleem opgelost.

Hier heeft hij denk ik niet zo veel aan,het betreft hier naar alle waarschijnlijkheid een beschadigd dbx bestand.

Beide bedankt voor jullie reaktie. De werkwijze zoals beschreven door Paul RT werkt vooralsnog niet, maar het gekke is dat ik niet het idee krijg alsof outlook weer geinstalleerd is. M.a.w. ik zie geen welkomst mail.
Wat kan dit zijn?

Hoe bedoel je "weer geinstalleerd"
Heb je een nieuwe installatie uitgevoerd dan ??

Ik dacht dat je het over het dbx bestand had :confused:

Als je alleen een nieuwe postvak in krijgt, dan krijg je geen welkomst-mailtje.

Zijn je andere mappen wel in tact?

Ik heb het gedaan zoals in de bijlage van Paul RT beschreven is. Mijn verzonden items zijn gewoon intact.

PS Paul; wat bedoel je precies met "Als je de beide mappen na de kopie dus verwijderd hebt, is dat probleem opgelost"

Ik bedoel, dat als je een geslaagde kopie hebt gemaakt, dan zou je de hele map met dat lange nummer kunnen verwijderen.
Als je daarna Outlook Express weer opent, wordt er een 1 nieuwe map gemaakt.
Daarna importeren zoals omschreven in mijn bijlage.

Maar zoals Loonytune al zegt, je inbox is waarschijnlijk beschadigd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan