Postvak IN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aquarius

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Hello,
Is het op een of andere wijze mogelijk de postvak IN op twee PC's te lezen die met elkaar verbonden zijn via een netwerk.
Indien ik nu een bericht open kan ik dit niet meer "zien"
op de tweede PC.
Bestaat hiervoor een oplossing?
Groeten,
Aquarius

Je moet bij outlook express de optie aanvinken "berichten achterlaten op server". Dan krijg je hem ook op de tweede pc.

Ik zal even opzoeken waar dat precies zit.

In OE/Extra/Opties, Accounts, selecteer je account, klik op eigenschappen, tabblad Geavanceerd en vink aan bij Bezorging, Een kopie van berichten op de server achterlaten.

Ja je kunt de Persoonlijke map delen. Je moet dan wel de pc waarop de Gedeelde .PST map staat aan laten staan. Je moet ook op de ene pc Outlook afsluiten voordat je hem opent op de ander pc, anders krijg je de melding dat het bestand in gebruik is.

Als je eerst de persoonlijke map met alle submappen exporteert als .PST bestand kun je deze gebruiken en heb je niet alleen Postvak In maar alle submappen ook tot je beschikking(bijv. Contactpersonen)

Als je de mappen in jouw pc persoonlijk hebt gemaakt, sleep dan de .pst map naar de map gedeelde documenten.
Ga in Outlook naar: Bestand>Gegevensbestandsbeheer en kies toevoegen. Daar bepaal je de nieuwe locatie.
Dan sluit je Outlook af en gaat naar Extra>Accounts en kies bestaande e-mailaccounts weergeven. Kies daar onder de locatie "nieuwe e-mail bezorgen" de nieuwe map en verwijder de oude map....Outlook opnieuw opstarten en dan hetzelfde verhaal op de andere pc.

Laatst bewerkt:
:D Was even koffie halen, maar Gezina had het al gemeld. Wat gaat het toch snel hier:thumb:

OK,
Direct een ganse boterham!
Zal alles eens uitproberen. Thanks voor jullie snelle reactie. Indien nog problemen, horen jullie het wel.
Aquarius

Heeft de 2de pc wel internet verbinding? Dat is volgens mij wel een vereiste met "achterlaten op server"

Effe een randvraag dan: Mijn email account bij telenet is 50Mb groot. Als je van alles een kopie op de server laat, dan slibt die toch dicht? Collega's van het werk mailen regelmatig filpjes e.d. door, dus dan ga ik toch binnen de kortste keren over mijn email limiet?

Nou is wel héél riant 50Mb...zal eerder 5 zijn...maar dat is inderdaad het geval als ze op je server staan bij de isp gebruiken ze mb´s

Die filmpjes kun je toch achterlaten op schijf. Je kunt ook ergens instellen dat als een bericht groter is dan....... wat er dan moet gebeuren. (Dacht ik tenminste).

Niet alle mailtjes hoeven bewaard te worden toch? Af ten toe beetje opruimen. Als je films al bewaard worden op je pc, dan is 50 MB best veel hoor.

Geplaatst door r.vink
Nou is wel héél riant 50Mb...zal eerder 5 zijn...maar dat is inderdaad het geval als ze op je server staan bij de isp gebruiken ze mb´s

Neen hoor! Je hebt reeds bij het goedkoopste abonnenment 2 email accounts (elk 10 aliassen) met elk 50Mb. Daarboven heb je nog eens 50Mb webruimte. Je mag tijdens de dagperiode per maand 10Gb downloaden, en indien je download tss 24u en 10u s'morgens telt dit maar voor de helft. Dan heb je dus 20Gb. Daarboven kan je tot 20Gb gaan per maand, aan 1euro per gieg dat je meer wenst. Dus max 20gieg dag, of 40 gieg s'nachts. Wil je nog meer, dan moet je je abonnement verzwaren.

Meer info hierover kan je vinden op deTelenet online PDF brochure over internet produkten.

Zo, moest je interesse hebben, neem dan gerust eens een kijkje, en als je lid wordt (Alleen voor België), geef mij dan gerust op als ref. Dan heb ik nog een maand gratis abonnement ook... :D

--> En nu weer ontopic...

Las het even door...helemaal niet gek hoor...maar hier in Almere(Nl) niet tot onze beschikking helaas.

Laatst bewerkt:
Outlook...Outlook Express

R.vink,
Sorry dat ik nu pas reageer.
De uitleg die je doorgaf is waarschijnlijk bedoeld voor outlook en niet voor outlook express.
Een .PST map komt mij hier niet bekend voor of heb ik het mis???
Aquarius

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik kon ook niet uit je vraag opmaken dat het om OLE ging. Het principe blijft echter hetzelfde. Als je de persoonlijke map deelt is het ook voor OLE mogelijk.

Persoonlijke map

R.vink
Welke map bedoel je eigenlijk met "persoonlijke map" onder outlook express.Is dit onder Windows\Application Data\identities\Microsoft\Outlook Express???
Hier staan mijn verschillende submappen o.a. Postvak IN
e.d. Maar ik vraag mij wél af hoe je die kan delen?
Heb ondertussen niet stil gezeten en het volgende gevonden, al blijkt dit toch nogal omslachtig niet?
http://www.klascement.net/in/klas/klooknw.htm
Groeten,
Aquarius

Persoonlijke mappen is wat bij OLE Lokale mappen zijn.
Dus alle mappen onder Lokale mappen zoals Postvak In etc.
Adresboek is geloof ik het .wap bestand. Als je die lokale map of alleen de Postvak In map wilt delen, sleep je die naar de map gedeelde bestanden, bijv. gedeelde bestanden\Ole\post pietje puk
Die map delen en toegang geven met volledige rechten.
Je geeft in Ole aan op beide pc´s dat de bestanden op die plaats staan (gegevensbestandsbeheer) en op beide pc´s exact hetzelfde in je postbus staan.

De map Postvak in staat hier:
\Documents and Settings\jouw account\Local Settings\Application Data\Identities\{6D9E57FF-FE38-4034-8371-EBDA0AD488C4}\Microsoft\Outlook Express\Postvak IN.dbx

Het probleem in Ole is dat je waarschijnlijk de plaats niet kunt wijzigen waar je voor de lokale mappen de gegevens wilt plaatsen. Dit kan dus wel in Outlook onder Bestand>Gegevensbestandsbeheer.
Kom je er dus niet uit met Ole, dan raad ik je aan Outlook te gebruiken.

Laatst bewerkt:
Ik heb nog even voor je gekeken en Ole ingesteld als standaard e-mailprog.

Je Ole mappen staan hier:
C:\Documents and Settings\Jouw account\Local Settings\Application Data\Identities\{6D9E57FF-FE38-4034-8371-EBDA0AD488C4}\Microsoft\Outlook Express

Als je nu in Ole gaat naar. extra>Opties>Onderhoud>Archiefmap. Daar kies je Wijzigen.

Je kunt nu een locatie opgeven waar jij wilt dat de mappen moeten staan (gedeelde docs) Je zult wel het gedeelte identities en het nummer moeten gebruiken omdat Ole daar gebruik van maakt (Outlook niet)
Dus het zou er zo uit moeten zien:
Gedeelde map\Olepietjepuk\Identities\{6D9E57FF-FE38-4034-8371-EBDA0AD488C4}\Microsoft\Outlook Express\

Nu deel je dus de map Olepietjepuk en wel op die manier dat je machtiging geeft op zowel die map als de submappen met inhoud. Als je dus eenvoudig delen gebruikt (standaard) betekent dat, dat je beide hokjes onder delen en beveiligen van deze map aan moet vinken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan