Postvak In

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Op mijn PC staat zowel OUTLOOK als OUTLOOK EXPRESS. Ik gebruik hoofdzakelijk OE. Het probleem is dat inkomende mails soms bij Outlook gaan staan, zodat ik ze niet meteen zie. Dat geldt ook voor het verzenden van mail. Soms gebeurt dat via Outlook, hoewel ik ze in OE heb opgesteld. Als er een probleem is met het verzenden merk ik (te laat) op dat de betreffende mails in Postvak UIT van Outlook staan. Dat alles gebeurt ook als ik OUTLOOK heb afgesloten (wel staat er dan een icoontje op de werkbalk). Hoe kan ik ervoor zorgen dat alles via OE verloopt? Of moet ik OUTLOOK gewoon deleten? En welke gevolgen heeft dat?
ALARM. Ik merk nu dat een deel van mijn mails in Postvak In van OE verdwenen zijn, de mails van ongeveer één jaar, zonder dat ik iets in die zin ondernomen heb. Ze zijn nergens terug te vinden, niet bij verwijderde items, niet bij Outlook (zie hierboven). Wat kan er gebeurd zijn? Waar vind ik ze terug, als ze tenminste ergens zijn? Systeemherstel werkt niet. Ik heb wel een back up via Norton Ghost. Hoe kan ik die eventueel tevoorschijn halen? Misschien is mijn postvak te vol, dan worden mails toch niet gewoon weggeschreven?

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Heb je in beide een account aan gemaakt dan? zo ja dan lijkt met dat je van de outlook die moet verwijderen.

Modag, wil je eens kijken naar de aanvulling in mijn vraag? Help!

Hoi,

Als je Outlook (uit het MsOfficepakket) niet gebruikt, verwijder het dan.
Dat kan je doen via het configuratiescher > software.
Klikken op Microsoft Office (+versienummet).
Je hebt dan twee mogelijk heden: Verwijderen en Wijzigen (of Aanpassen...)
Uiteraard kies je voor het laatste en je komt vervolgens in een scherm waar je onderdelen kan toevoegen of verwijderen.
Je haalt vervolgens het vinkje weg bij Outlook en het wordt verwijderd.

Dan over je 'verdwenen' mails.
In OE zit geen archieffunctie, dus daar kunnen door bepaalde instellingen niet 'zomaar' mails verdwijnen. Of het aan een maximum aantal berichten kan liggen weet ik niet. Wél kan een heel grote omvang van het dbx-bestand voor problemen zorgen. Dit is vaak het geval wanneer gedurende lange tijd allerlei mails met bijlagen, zoals afbeeldingen, blijven opgeslagen.
Dit kan wél in Outlook, maar daar heb je het niet over ....

Alvast bedankt. Via "uitvoeren" vind ik in de map Outlook Express dit: "Postvak In.dbx" + een aantal "Search Folder.dbx". Kan ik daar iets mee doen om de verdwenen mails terug te vinden?

Mag ik de vraag nog even herhalen? De inkomende mais van negen maanden zijn plots verdwenen zondar dat ik iets heb gedaan. Ik vind ze nergens terug. Kan iemand me zeggen wat ik moet doen? Voor mij is het een regelrechte ramp. Systeemherstel werkt niet, en ik beschik niet over een backup van Outlook Express (de helpdesk Norton Ghost zegt nu dat bij het wekelikjks maken van images geen backup wordt gemaakt van Postvak In !).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan