Postvak UIT blijft vaststaan

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Mail wordt niet verzonden, erger nog kan geen nieuwe mail maken en klaarzetten. Ziggo heeft veel mankementen de laatste tijd, telefonie, hun eigen website mijn ziggo en nu dit.
De adresssen kloppen wel want ik heb er nu meer mail in staan die verzonden moeten worden. Alleen als ik een nieuwe mail wil maken komt er een menuutje dat de andere verzonden moeten worden en kan ik niet verder.
Niks aan te doen?

De servergegevens van Ziggo/Home zijn voor zover mij bekend:
pop= mail.home.nl
smtp= smtp.ziggo.nl
Gebruik de standaard poorten 110/25

Zorg dat je in Windows Mail onder gebruikersnaam/username het gehele emailadres invult. Dus ook het gedeelte na @.
Zorg ervoor dat 'Aanmelden met beveiligd wachtwoord verificatie' niet aangevinkt staat.

Dat staat allemaal goed, schijnt probleem te zijn met internet explorer 9?
Ben naar webmail gegaan en daar Mozilla gedownload omdat JAVA op 63% bleef staan, dat lukte toen maar nu hetzelfde probleem.
Helaas.
Het wordt wel steeds ingewikkelder zo met verschillende browsers

Ga naar start->configuratiescherm->software->progamma's wijzigen of verwijderen.
Updates aanvinken, en deïnstalleer IE9.
Dan heb je IE8 weer terug en werkt het weer als vanouds.
Zorg ook dat je je postvak niet voor 100% vol hebt staan, dan gaat er niets meer.

Gedaan internet Explorer 9 is eruit, daarna opnieuw opgestart, postvak zit niet vol.
UIT blijft staan....

Tweede mail naar mezelf gestuurd, blijft ook hangen op Postvak UIT.
Was internet explorer 9 dan toch niet het probleem?????????

Nu doet webmail het ook niet meer, mozilla is geinstalleerd maar kennelijk is daar ook iets mis want JAVA blijft staan op 63% en dat was omdat webmail niet werkte met Explorer 9 aldus helpdeskmedewerker....
Ik klik op NEE als ie vraagt internet explorer als standaard gebruiken. Dus dat kan het ook niet zijn lijkt me.
Daar 20% vol dus dat is het ook niet.

Als je met webmail werkt, zorgt Ziggo voor de instellingen, dus daar zou je niets hoeven te veranderen.
Werk je met live-mail (in deze sectie staat je topic) zou ik de instellingen van je account nog eens nalopen.
Werkt bij mijn account (Ziggo) perfect.
Gebruik je wel je Home account als je dat eerder ook had ) Dus niet @ziggo.nl maar @home.nl.

Bij home zijn de instellingen hiervoor al aangegeven.
Hier de Ziggo instellingen:

https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-onderwerp/hulp-bij-e-mail/instellingen-windows-en-mac-osx/

Gooi al die andere browsermeuk er eens af.
Met IE8 werkt het pefect.
Met IE9 werkt het gegarandeerd niet.

Zoals aangegeven is IE 9 er af.
De instellingen heb ik een tijd terug gewijzigd, zouden in nieuwe Ziggo instellingen moeten staan om beter te werken, was nog HOME.
Deed het daarmee goed, probleem is vandaag ontstaan zonder dat ik daarvoor iets gewijzigd heb.
Behalve met webmail dat gebruik ik op deze PC nooit, dus nu in orde gemaakt.
Blijft dat UIT niet lukt.

Probeer eens naar een datum terug te zetten toen het nog wel werkte.
Dus met systeemherstel.

Coenraad, dankje,

Ik heb ook POP3 en dan Pop.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl
Jij hebt mail.home.nl twee keer.

Rest is hetzelfde.

Ik heb het naar Ziggo veranderd omdat dat destijds beter was volgens een medewerker van Ziggo. Home was oud en kon nu overgezet naar ziggo, mailadres heeft wel .home aan het eind. Was toen ook iets wat niet werkte en dat was het advies.
Ingaande mail werkt prima, alleen UIT nu niet maar de instellingen zijn niet veranderd sinds gisteren.

Stap 5: Vul je gegevens als volgt in:

Servertype: POP
Serveradres (laat de waarde bij Poort ongewijzigd): pop.ziggo.nl

Serveradres (laat de waarde bij Poort ongewijzigd): smtp.ziggo.nl

Begrijp eigenlijk niet dat je twee keer mail.home.nl hebt staan en geen smtp.?!

Misschien ligt de fout bij Ziggo en wordt het automatisch hersteld. Dat IE 9 eraf is is al heel wat.
Ziggo is nogal aan het storen de laatste tijd:o:evil:

En als je het eens probeerd met de instellingen zoals je die eerst had, dus met Home.
Werkt bij mij perfect en heeft het altijd zo gedaan.

Nog een keer een mail naar een ander adres van mezelf gestuurd en nu doet ie het weer.:thumb:
Heb Ziggo dus laten staan, destijds niet voor niks veranderd, toen verhielp dat een mail probleem. Mocht ik nog een keer een probleem hebben kan ik dit altijd eens proberen!
Daarna eigenlijk nooit meer last gehad tot nu, misschien was het toch Ziggo....

En nu Mozilla erbij, heeft ook weer zo zijn voordelen zie ik wel.

DANK allen voor het meedenken en helpen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan