Potaldosites.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Een kennis zit al een ganse tijd opgescheept met "portaldosite.
Weet iemand ho dit kan verwijderd worden ?

Op google de meeste "voorgestelde oplossingen uitgeprobeerd: o.a. gedurende anderhalf uur iets als "Trojan killer" laten draaien...257 problemen ontdekt maar er moet geregistreerd en betaald worden om alles te verwijderen.
Hebben wij niet gedaan omdat wij niet zeker zijn of deze software het probleem kan uitschakelen.
Daarna gedurende 2 uur een volledige scan van Malwarebytes uitgevoerd, 975 problemen gevonden en verwijderd.
Maar Portaldosites nog steeds aanwezig als opening pagina bij het starten van Internet Explorer.

Iemand een oplossing ?

"IePluginService", "SuperTab" and "WinZipper", geen enkele van deze namen is terug te vinden in programma's verwijderen.

Ik weet niet of jij handig met register bent en daar ook Portaldo sites opsporen en handmatig verwijderen enz..:( maar als je met register niet goed bekend bent, doe maar liever niet !
er zijn nog tig-talen andere mogelijkheden om dit te doen, zoals bijv ook AdwCleaner te draaien in veilige modus ( in veilige modus zeer van belang ! ) ...Mocht niet helpen dan zal je ( ben zeker :( ! ) meerdere reacties krijgen met andere tips ook hoe je die ev verwijderen kan ...

AdwCleaner( gratis en 100% betrouwbaar is ! ) kan je hier downloaden -->>http://users.telenet.be/marcvn/spyware/adwcleaner.html

Je kan proberen ook met ToolbaarCleaner ( ook 100% betrouwbaar ! en gratis ) -->>http://toolbarcleaner.com/

Laatst bewerkt:
Heb geen problemen om het register te zuiveren.
Na eventueel verwijderen kan ik normaal toch op een vooraf gemaakt herstelpunt terugvallen... indien problemen.

Maar naar wat zoeken ?
portaldosites en/of "IePluginService", "SuperTab" and "WinZipper ??

ALs jij Portaldo sites ALS ook ongewenst krijgt te zien dan zoek je dus precies in register zulke termen ( Portaldo of zoiets :( ! ) zoals je ziet in je browser ( hoe klinkt adres welke je ziet ? ....dat bedoel ik dus enz.. )
LET OP ! je moet wel voor 100% zeker zijn dat die wel iets van portaldo site is enz.. en het liever in veilige modus die handelen, ook in veilige modus als ik je was mocht je via register lukken portaldo site te verwijderen ik zal nog
eens in Internet Opties en windows hosts die site adres blokkeren ...enz...

Kijk dit ook -->>http://malwarerid.nl/malwares/portaldosites-com-hijacker/

Oof dit -->> http://www.google.nl/webhp?tab=ww&ei=ZsZDU7PIBMqytAbkx4GoDw&ved=0CBQQ1S4#q=portaldosites+verwijderen

Laatst bewerkt:
Begrijp niet goed wat je hier mee bedoelt:

LET OP ! je moet wel voor 100% zeker zijn dat die wel iets van portaldo site is enz.. en het liever in veilige modus die handelen, ook in veilige modus als ik je was mocht je via register lukken portaldo site te verwijderen ik zal nog
eens in Internet Opties en windows hosts die site adres blokkeren ...enz...

:o Och sorry dan als je niet begrijpt, ben op 6 kanten bezig met mijn PC en misschien heb beetje rommelig uitgelegd :( ..

Ik bedoelde mee dat als je wat in register zoekt dat je verwijderen wil, dat je voor 100% moet weten dat bestand welke je verwijderen wil afkomstig van dit wat je ook verwijderen wil is, ( snap je ? :( )
dus af/en toe heb je bepaalden benamingen dat ze lijken op iets wat je verwijderen wil ...

I.v.m. hosts ( in windows ! ) en Internet opties daarmee je kan ook bepaalde site blokkeren, maar het is van belang dat je betreffende ook eerst kan verwijderen ..

Ok, had ik nou maar toch vannacht dit stukje geschreven:

Voer het Protocol van Poekje uit, inclusief & vanaf MalwareBytes, mag in Veilige mode met netwerkverbinding.
Daarna zal je al je browsers terug moeten zetten naar de Standaardinstellingen.

Register-ingrepen hebben geen zin als je niet precies weet waar je moet zijn.

Herstelpunten terugzetten is ook zinloos omdat je daarmee de malware weer terug krijgt. Beste is om Systeemherstel op alle stations uit te schakelen & te herstarten, & nadat het systeem van alle smetten vrij is & een herstart, kan je het weer aan zetten.

Heb Adwcleaner eens laten draaien op mijn persoonlijk computer.
In vergelijking met een snelle scan van bvb Malwarebytes (die bij mij +/- 5-tal minuten duurt) was dit hier op een 15 seconden uitgevoerd.

Is dit normaal ? Of is er iets misgegaan.

Dat is absoluut normaal AdwCleaner is snelste scanner inderdaad, en mocht je NA scan op schonen of verwijderen gedrukt, en je niet hoefde PC herstarten dan hij heeft niets dus gevonden :(

Heb je wel geprobeerd die wat je TheKnight voorstelde van Poekje ?? :( ?

Laatst bewerkt:
Daar ik na de scan niets onder service of mappen zag staan...heb ik eens op verwijderen geklikt...
Gevaarlijn programmaatje zonder vragen verwijderde het o.a. Uniblue compleet.

Zal men Norton Ghost de image van verleden week terugzetten...

Tot later.

PS waarschijnlijk nog andere zaken verwijderd...niet plezant...

1. Waarom worden na de scan geen info getoond die gevonden werden zodat kan ingegrepen vooraleer programma's verwijderd worden ?
In mijn geval stond er "NIETS" vermeld...ge kunt enkel opmerken dat ik niet op verwijderen had moeten klikken. Maar vermits er niets werd
aangegeven ging ik van het standpunt uit dat er niets werd gevonden...
Mogelijk gebruik ik de software verkeerd...

2. Ik gebruik al jaren Powersuite van Uniblue. Door Norton als compleet veilig opgegeven. Dus voor mij is dat dus OK.
Ondertussen Norton Ghost laten draaien en computer is opnieuw OK...ook Uniblue is opnieuw op zijn plaats...

Geloof je me a.u.b. AdwCleaner heeft nog nooit iets verwijdert dat ook niet schadelijk is, en nooit ergens genoteerd is, dat AdwCleaner heft iemand's PC naar de knopen geholpen :(
Daar op log als je klikt dan krijg je log of overzicht, zie ik nu pas dat jij AdwCleaner niet kent en ..... uiteindelijk je bent niet verplicht die ook gebruiken, maar dat weet je zelf ook toch ??
==========
Dus je gebruikt RegistryBooster ofzo ?? maar hoezo ?

Laatst bewerkt:
In Uniblue gebruik ik enkel Powersuite, die omvat alles.

Neen ik ken wel Malwarebytes, Superantispyware, Ccleaner e.a. maar dus niet Adwcleaner.
Ik vond het interessant om dit uit te proberen op mijn pc, die in feite iedere zaterdag een opkuisbeurt krijgt.

Ik ben dus wel geïnteresseerd in de "hoe werkt het" en de "wat moet ik doen".

Maar als ik naar "rapport" ging, zag ik wel wat er gevonden werd, maar hoe kan ik zaken uitvinken om niet verwijderd te worden ?

Maar gewoon kijk je daar ( voordat je op verwijderen klikt ! ) tabel een achter ander, waar AdwCleaner gevonden wat heeft en mocht toch iets te zijn dat je NIET verwijderen wil, die vink je gewoon uit, en pas dan op verwijderen ga je klikken ..
I.v.m. die jouwe Powersuite van Uniblue heeft ook zeer veel klachten welke zijn op Internet rond te vinden, en persoonlijk ik vind veel veiliger AVG PC Tune UP ( :( maar dat is slechts en alleen maar mijn mening :( ) ..

Laatst bewerkt:
In welk gedeelte kan ik "uitvinken" ? Toch niet in rapport.

PS ben ik hier bezig met berichten te versturen naar een "vertaalmachine" ? Het is niet eenvoudig om sommige gedeeltes te lezen...

:( Heb jij AdwCleaner wel gebruikt ??? volgens mij niet toch ?? omdat je tijdens gebruik van AdwCleaner meteen kan zien waarschuwing dat je bestanden welke je niet verwijderen wil uit-vinken moet ...

537245c78f3cc-AdwCleaner.gif
wat jij met vertaalmachine bedoel ???

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan