• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Poulestanden verwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkvarens

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mei 2010
Hallo, net nieuw op het forum en nog niet erg excel vaardig maar toch even een vraagje!

Ik wil de poulestanden van het WK in excel verwerken, dat is me goed gelukt d.m.v. een weblink te plaatsen die gekoppeld is aan de door mij gemaakte poulestanden, waardoor die bij 1 klik op de knop Alles Vernieuwen gelijk word geupgrade.

Maar ik zit met een probleem, ik pool namelijk met vrienden om te kijken hoeveelste men word in de poule. Ik heb geprobeerd door Grootste k1 t/m k4 te doen, dat werkt aardig, maar als men een gelijk aantal punten heeft werkt dit natuurlijk niet, heeft iemand een oplossing?

groeten

PS:v hij hoeft dus niet gesorteerd te worden van 1 t/m 4 maar er moet achter het land komen te staan, bijv

Mexico 2
Uruguay 4
Zuid Afrika 3
Frankrijk 1

Laatst bewerkt:
misschien is de vraag te moeilijk gesteld.
dus ik pak een voorbeeldje

Team A - Team B 4-0
Team B - Team C 1-1
Team A- Team C 2-0

Dit betekend dat team A 6 punten heeft en team B+C 1
toch heeft team C minder tegendoelpunten dus zal deze op basis hiervan 2e worden.
Maar hoe doe ik dit in excel :P

Er moet dus komen
Punten Doelpunten voor Doelpunten tegen Positie
Team A 6 6 0 1
Team B 1 1 4 3
Team C 1 1 2 2

Die 1e plek kan ik verkrijgen door GROOTSTE met k1 te nemen..en dan Als Punten=de cel met grooste dan is die 1e
maar voor plek 2 en 3 word die lastig.

Laatst bewerkt:
Kijk op mijn website voor een Excel artikel (bij Voorbeeldbestanden), genaamd: Automatisch sorteren.

Henkvarens,

Probeer zoveel mogelijk met een voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige info, te werken. Je zult merken dat de goede oplossingen dan ook sneller worden aangedragen.:)

Om gelijke standen te voorkomen kan je de andere criteria er ook bij betrekken, en deze acter de komma te laten meetellen. het aantal doelpunten voor dus delen door bijv. 100 en het aantal doelpunten tegen delen door 1000 en die beide optellen bij de punten die behaald zijn. - zo en nu denk ik dat het je wel duidelijk is waarom een voorbeeld bestandje gemakkelijk is.

Ik heb een voorbeeldje bijgevoegd met en zonder hulpkolom, kijk maar of je er iets mee kunt.

Succes,

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan