Power/AUX temperatuur 124.5C

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shalix

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2007
Hallo allen,

Ik zag in een plaatje bij iemand dat het maar 24 graden of zoiets was en toen ik zag dat het 124.5C bij mij was dacht ik laat ik maar even een topic hier openen om te vragen of dit wel normaal is en zo niet wat dan?

Alvast bedankt,

Shalix

124,5 is niet normaal, voor geen enkel onderdeel.

Met welk programma heb je dat gemeten?
PCWizard meet in de regel wel goed, hier te downloaden: http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Let bij de installatie op dat er geen "taakbalken" mee geinstalleerd worden.....

Hoi.

Kijk anders even in het BIOS voor de temps. Van die downloadbare programmatjes zitten er vaak nog wel eens naast.

In het BIOS even naar Advanced Settings en dan even zoeken naar PC Health Status, hier zou het moeten staan.

Groetjes.

Speedfan geeft bij mij aan bij waarbij temp3 -128 graden is. Ik sta dus nergens meer van te kijken. Ook de -12 en -5 volt lijnen kloppen van geen meter, terwijl de + lijnen gewoon goed zijn en ik een kwaliteitsvoeding heb. Kijk dus gewoon in je BIOS, dat is het beste.

bedankt voor de snelle reacties, ik had het met PC Wizard gecheckt en die gaf dus 124,5 aan. Maar ik zal straks dan maar even in de bios kijken welke temperatuur het heeft :P

Tja....PC Wizard geeft bij mij aan dat m'n moederbord 49 graden is. In 't BIOS is ie 27 graden dus kan wel vrij groot verschil in zitten :confused:

Power/aux kan niet of nauwelijks uitgelezen worden of je moet daarvoor een apart kabeltje aangesloten hebben. Ga er maar vanuit dat die meting zeer vals is. Neem aan dat jij je hand niet verbrand, als je deze bij de fan uitgang van je voeding houdt.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan