power calibration error??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greatchampion

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2002
wanneer ik een cd'tje brand krijg ik steeds een power calibration error (12 speed). wanneer ik de schrijfsnelheid omlaag zet naar 4 speed krijg ik geen foutmelding en is het een goeie cd'tje. weet iemand wat power calibration error is zodat ik ook op hogere snelheden kan branden??

gebruik een sony cd-rw crx195E4

Ik weet niet welke Windows je hebt maar met 98 en waarschijnlijk ook 95 moet je DNA aanvinken.
In XP ga je naar apparaatbeheer, je klikt rechts op je idecontroller of iets anders met ide, ze zitten in ieder geval bij elkaar. Klik op eigenschappen en controleer of er iets staat van gebruik maken van DNA indien mogelijk.

En als het dat niet is? Laag blijven branden of doen wat
DarkZen zegt :D

Ook kun je nog een ander brandprogramma proberen. Die denken zelf mee en gaan absoluut niet op een te hoge snelheid branden als het niet kan.

Probeer het eens met NTI cd maker
Het is een trial

Dat is toch een brander die op 40X speed kan branden of vergis ik mij nou?

Welk merk CD's gebruik je?
Welk brandprogramma gebruik je?

Een PCE-foutmelding (Power Calibration Error) kan alleen bij het begin van het brandproces zichtbaar worden, omdat dan betreffende testen uitgevoerd worden. Zo wordt de optimale lichtsterkte van een cd bepaald.

Indien een PCE optreedt is hoogstwaarschijnlijk de media (dus de cd) van een slechte kwaliteit. Een andere mogelijke reden is dat de leeskop van de brander vuil (aan het worden) is. In beide gevallen kan de brander niet goed bepalen welke lichtsterkte hij moet gebruiken om de cd te branden, wat resulteert in een fout.

ik heb het nog eens geprobeerd met een andere cd van DEZELFDE merk, met dezelfde snelheid (12x) hier kreeg ik geen foutmelding (???) dat is raaaaaarr!!

ik vind het iets minder raar, want zoals in een vorig bericht stond :

Indien een PCE optreedt is hoogstwaarschijnlijk de media (dus de cd) van een slechte kwaliteit.

hetgeen kan betekenen dat 1 cd uit een doosje dit probleem veroorzaakt en de volgende 9 weer niet......

Geplaatst door gast0225
ik vind het iets minder raar, want zoals in een vorig bericht stond :

hetgeen kan betekenen dat 1 cd uit een doosje dit probleem veroorzaakt en de volgende 9 weer niet......

Inderdaad, zo heb ik het ook wel eens gehad. na cd'tjes van een ander merk aangeschaft te hebben was het probleem verholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan