power callibration area error

• Onderwerp starter Onderwerp starter ibl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ibl

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
beste mensen

Wat is een power calibration aera error en wat moet ik er tegen doen ?? vandaag is het de eerste keer sinds ik mijn brander heb dat ik zo'n foutmelding krijg....

ik was met clonecd 4.2.0.2 aan het branden toen ik de foutmelding kreeg..

Valt er ook wat aan te doen???

alvast bedannkt

Het kunnen hoofdzakelijk 3 dingen betekenen:

1) verkeerde merk cd's, probeer andere

2) brandprogramma werkt niet lekker meer, probeer een andere

3) brander is aan het overlijden

merk cds zijn lifetec ( aldi )
mijn brander deed het altijd nog perfect ... het zal raar zijn dat ie nu opeens overlijd :(

Mwja met clonecd hep ik eigenlijk nooit problemen mee gehad .. het is wel so dat ik net de nieuwe versie hep gedownload.... met versie nummer 4 deed ie het nog goed..

Hardware kan er best in 1 keer mee op houden.

Je kunt een ander brandprogramma proberen en een ander merk cd's

Mocht je dat niet willen blijft er niet veel meer over

Kan zijn dat de lens vies is. Gebruik een schoonmaak-cd die je ook voor je stereo kan gebruiken.

Hoe oud is je brander en vermeld eventueel ook de snelheid.

speed brander : 24x10x40

maar ik hep een andere cd uit het doosje geprobeerd en die deed het wel.. waar kan dat nu weer aan liggen dan .. zelfde merk .. zeflde snelheid :S

Dan lag dat dus gewoon aan de cd. Niet altijd zitten er goeie cd's tussen.

Ik heb zelfs es een keer een cd-r gehad die tijdens het lezen gewoon in stukjes brak. Bleek dat de cd wat lichtjes krom was, waardoor hij als et ware uit de ''bocht vloog'' en brak.

In stukjes?? door een cd ik hoop niet vooor je dat je brander of speler naar de ***** is...

Maar iedereen bedankt voor jullie hulp..

BEDANKT

Nieuwe firmware in je brander "draaien" wil in zo'n geval ook nog wel eens helpen!

ik hep ff op de acer site gekeken maar daar staat geen firmware voor mijn brander op....

mijn brander is acer 24x10x40

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan