Power licht word iedere keer groen en meteen weer rood en steeds opnieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelte7

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2010
Ik heb een Speedtouch Thomson 546 en als ik alles aansluit en hem aanzet en verbind met mijn computer, dan word het power lichtje groen en naar ene paar seconde word die weer rood en dan weer even groen en dat gaat hele tijd zo door, voor de rest brand er geen een lichtje terwijl wel alles is aangesloten.
Als ik hem reset brand het ethernet lichtje wel heel eventjes maar die gaat ook steeds aan uit aan uit.
Ik heb geprobeerd installatie software van de speedtouch website te downloaden maar als die dan zegt sluit je ethernet kabel aan en dan gaat die zoeken naar de modem, dan vind ie hem niet, of soms wel maar dan gelijk weer niet omdat die de hele tijd uit en aan gaat.
help a.u.b

En als je het modem aanzet zonder dat er een pc op aangesloten zit,wat doet hij dan.

2 Mogelijkheden springen in mijn gedachten:
a. Je hebt een kruiskabel gebruikt ipv. een normale patchkabel (ook wel straight-through kabel genoemd).
b. Er zijn problemen bij het vaststellen van de onderlinge verbindingsnelheid tussen de router en je netwerkkaart. Zet je netwerkkaart eens ipv. Auto of Auto Negotiate de snelheid eens vast in op 100 mbit full-duplex en/of 10 mbit full-duplex en/of 100 mbit half-duplex en/of 10 mbit half-duplex en test daarmee.

Tijs.

Hallo

Controleer de netadaptor.

Vermoedelijk is de uitgangsspanning onstabiel.

Of ... "als test" ... probeer eens een andere adaptor aan te sluiten , uiteraard met dezelfde uitgangsspanning , vermogen en polariteit.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan