power manager - throttling

Status
Niet open voor verdere reacties.

enitram

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
heb pas nieuwe siemens laptop met vista, onderaan links staat icoon power manager "throttling - no throttling"
bij het opstarten staat daar een rode cirkel met dwarse streep op,
bovenaan klavier staat er een knop met een teken van windmolentje, als je daarop klikt dan verdwijnt dat verbodsteken en zie "throttling status: 50%.
wat betekent dit allemaal? en wat is de ideale positie van dat icoon? en hoe wijzig ik dat zodanig dat het bij het opstarten van laptop goed staat
sorry voor de verwarde en misschien domme vraag maar ik ben nog een volkomen leek ivm pc :confused:
ps heb printscreen genomen maar weet niet hoe ik deze hier moet plakken

is dit mss de ventilator snelheid?
dit heb ik gevonden op een ander forum

ie knop doet het in zoverre dat ie de throttle-mode aan/uit zet hetgeen met het icoontje rechtsonder aangegeven wordt. Je ziet dan wel/geen rood balkje erdoorheen.

In de praktijk merk ik nog niet heel veel verschil, dat de ventilator minder gaat lopen of zo. Nu heb ik die laptop nog niet echt in gebruik genomen dus kan het niet volledig beoordelen. Maar zelfs als die idle is blijft de ventilator meest aan. Het geluid van de fan is niet luid maar wel continu dus. Aangezien ik een miereneuker ben qua geluid zoek ik echt nog naar methode om de ventilator vaker uit te laten zijn. Dan maar een iets warmere laptop.

dus het gaat hier om de snelheid van de ventilator :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan