power on password

Status
Niet open voor verdere reacties.

ict_bart

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
12
Hallo,

Ik heb een laptop compaq armada 1530 (PI 133 Mhz). Nu heeft mijn dochter een power on paswoord ingegeven en vergeten. Wat kan ik doen om mijn laptop weer bruikbaar te maken ?????? want ik geraak niet meer opgestart !!!!!!!!!!

Groetjes,

Bart.
 
Hallo

Ik vrees "retour" fabrikant , want in de hedendaagse p.c.'s zit het b.i.o.s. password in een e. e.p.r.o.m. , dus het truukje om d.m.v. het bios batterijtje er terug in te geraken "b.i.o.s." , gaat ook niet meer op.......

Peter
 
Als je mazzel hebt zit er een dipswitch op het moederbord
van je laptop waarmee je de password kan uitschakelen.
 
hoi,

ik wilde weten of het je gelukt is om de computer weer aan de praat te krijgen.
Mijn schoonmoeder heeft hetzelfde geval namelijk.

Ik ben benieuwd wat je gedaan hebt!

Laat het even weten!!!

groetjes yess
 
Haal de accu eruit 220 power afkoppelen
en haal ook even de backup batterij eruit, deze zit onder het toetsenboard 5 schroeven los draaien aan de onderzijde.
Wacht 10 minuten sluit dan alleen de 220volt weer aan en de laptop aanzetten je komt dan vanzelf bij de BIOS instelling dus is de BIOS gereset.
Sluit de laptop weer af en doe de backup batterij er weer in 5 maal schroef vast draaien accu er weer in en de laptop is weer klaaar voor gebruik.

Succes er mee
 
Haal de accu eruit 220 power afkoppelen
en haal ook even de backup batterij eruit, deze zit onder het toetsenboard 5 schroeven los draaien aan de onderzijde.
Wacht 10 minuten sluit dan alleen de 220volt weer aan en de laptop aanzetten je komt dan vanzelf bij de BIOS instelling dus is de BIOS gereset.
Sluit de laptop weer af en doe de backup batterij er weer in 5 maal schroef vast draaien accu er weer in en de laptop is weer klaaar voor gebruik.

Succes er mee


hallo allemaal,

kan iemand mij vertellen of deze methode werkt? ik heb een 2e hands comaq gekocht voor mijn broer maar daar zit ook zo'n ww op.

Ik ga strax weer naar hem toe om het te proberen, ik zal even laten weten of het dan lukt of niet.
 
@GerJan1977,

Graag een eigen topic aanmaken. Deze topic is van 2003, dus lang niet actueel meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan