• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Power pivot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excelle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 okt 2016
Berichten
2
Hallo

Kan iemand mij helpen met powerpivot?

Ik zou een berekening willen uitvoeren als volgt:

in het bedrijf, waar ik werk, maakt men producten. De onderdelen voor deze producten worden door verschillende departementen volgens leanproductie geleverd. De kans bestaat dat een departement een stuk beschadigt (laten vallen, etc.) alvorens het gebruikt wordt voor productie.

Daarvoor krijgt elk departement een budget dat zij niet mogen overschrijden. Nu, elk beschadigd onderdeel wordt volgens een ordernummer, dat gelinkt is aan een team, verrekend. Aan het einde van de week krijgen ze de volledige rekening en kunnen zij zien hoe efficiënt zij geleverd hebben (verschil tussen weekbudget weekverrekening).

Het probleem is dat ik deze data niet kan combineren, aangezien de ruwe data binnenkomt per ordernummer, gebaseerd op onderdeelnaam.

Ik zou graag op een grafiek (lijn/staafgrafiek) willen aantonen welk departement/team het inefficiëntst werkt. Als ik de 2 tabellen met elkaar wil combineren, d.m.v. relaties, zijn alle getallen hetzelfde


Willen jullie mij aub helpen?

Link: https://www.wetransfer.com/download...28af804f43336148252f587a20161004171803/089a48
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan